آیا ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است؟

شاید مبنای شایعه مربوط است به سخنرانی حجت الاسلام بی‌آزار شیرازی ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست «شق‌القمر معجزه پیامبر اعظم (ص) با استناد به تحقیقات ناسا» که در "سلسله نشست‌های بخش دانشگاهی ‌پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم" ایراد شده است.

 

اما واقعیت چیست؟

 

یکی از عکس های استفاده شده در این شایعات مربوط به گسل معروف "سن آندریاس" در امریکاست و ارتباطی با ماه ندارد.

 

گسل سن آندریاس

 

یکی دیگر از عکس هایی که در این شایعه به آن استناد شده مربوط به شیاری در ماه است.

 

گسل در ماه

 

در توضیح این عکس آمده: "شیارهای روی ماه اولین بار 200 سال پیش با یک تلسکوپ کوچک در سرتاسر این سیاره مشاهده شدند. درادامه درموردانواع شیارهای موجودبرروی ماه گفته شده. در پایان تشریح شده که از این شیارها توسط گروه آپولو10 درسال 1969 عکس برداری شده و دو ماه بعد توسط آپولو11 تایید شده است"

نام علمی این شیار، Ariadaeus Rille است. برخلاف آنچه که گفته میشود، این شیار بصورت کمربندی دور تا دور ماه را فرا نگرفته، بلکه طول آن تنها 300 کیلومتر است (قطر ماه 3,476 کیلومتر است) و از پیدایش آن نیز میلیونها سال میگذرد نه 1400 سال. و البته هیچگونه شیاری که سرتاسر ماه را فرا گرفته باشد، روی ماه وجود ندارد. همچنین در اسناد، تصاویر و گزارشات ناسا نیز اشاره ای به وجود چنین شیار یا دو نیم شدن ماه یا غیرطبیعی بودن شیار نشده.

صفحه شیار Ariadaeus Rille که ادعا میشود محل دو نیم شدن ماه است را  ببینید.

Ariadaeus Rille یکی از دهها شیار مستقیمی است که بر روی ماه وجود دارد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این شیار و دیگر شیارهای «مستقیم» در ماه و مشاهده ی مشخصات و جایگاه آنها، این صفحه در سایت ناسا را ببینید.

بسیاری منبع این شایعه را دکتر پیدکوک رئیس حزب اسلامی بریتانیا می دانند که مدعی شده بود که در برنامه ای تلویزیونی فضانوردان ناسا در این مورد توضیحاتی داده اند.

این داستان به شدت مشهور شده عاقبت به ناسا رسید. یکی از دانشمندان "انستیتو تحقیقات ماه ناسا" به نام Brad Bailey در پاسخ به این شایعه گفته است:

 

"پیشنهاد میکنم هرچیزی که در اینترنت می خوانید باور نکنید. تنها نوشته هایی قابل قبول هستند که منابع معتبر و علمی داشته باشند. هیچگونه شواهد علمی و گزارشی مبنی بر دو یا چند پاره شدن ماه و اتصال مجدد آن به هم در گذشته وجود ندارد "

 

------------------------------

بدیهی است که این متن در خصوص ادعای "تایید معجزه شق القمر توسط ناسا" است و نه اصل معجزه شق القمر.

آیا ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است؟, 3.7 out of 5 based on 63 ratings
اجتماعی باشید! به اشتراک بگذارید...

    116 دیدگاه درباره “آیا ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است؟

        • به این علت که در کشور ما برای فیـل تـر کردن غالباً دلائل منطقی را لازم نمی‌دانند. همین که تصور شود چیزی ممکن است باور عده‌ای را سست کند فیـل تـر می‌شود.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +18 (from 44 votes)
      • دوستان عزیز وقتی بحث علمی هست نباید جدال کرد .
        اینکه ناسا تکذیب کرده چند نکته احتمال داره :
        1 – این موضوع در سطح ماه دیده شد ولی آنها آن را تکذیب کردند.
        2- واقعا چنین چیزی در سطح ماه دیده نشده . این هم چند احتمال داره : ۱- حضرت رسول در ذهن افراد ماه رو به دو نیم کردند ۲- همونطور که ایشون معجزه کردند و این عمل انجام شد همونطور هم آثار آن به شکل همان معجزه محو شد(دو عمل خارق العاده) حالا علت این دیده نشدن : اینکه معجزه ی شق القمر معجزه ی عام نبوده . یعنی مخصوص همه ی دوران نبوده . همونطور که میدونید اگر معجزه ای اتفاق بیفته و افراد ایمان نیارن اون وقت مهلت داده نمیشوند و شاید این لطف خدا بوده برای دیده نشدن این موضوع
        ………………………………………………….
        اینکه ناسا رو یه مرکز واقعا سکولار در نظر بگیریم اشتباهه . چون اگر واقعا غرض ورزی نبود هیچ موقع ناسا این موضوع بی اهیمت رو رسانه ای نمیکرد . اونها قصذشون از رسانه ای کردن فقط خط بطلان کشیدن به روی موضوعی بود که اصلا در بین مسلمونها تا این حد اهمیت نداشت . شاید اگر بررسی بشه ، اولین نفری هم که این موضوعو عنوان کرده یا مسلمون نبوده و میخواسته یه چیزی علم کنه و بعدش با رد علمی ، کل اسلام رو زیر سوال ببره … و یا اگرم مسلمون بوده خیلی خر تشریف داشته
        طرح این موضوع کاملا مشخصه نتیجه ای بر ضد اسلام داشته

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: -7 (from 21 votes)
      • نه خیر من همین الان بدون فیلتر به سایت اومدم ببین عزیزم اون حرفا که راسته مثل همون فسیل هایی که تو ربع خالی عربستان پیدا شد سیا فورا پاک می کنه اطلاعاتش رو و بعدا درز می کنه درز د ر ز اما بعضی چیزها رو خودشون می اندازن که غلطن و بعدش غلطی اون رو لو می دن تا مثلا ما رو خراب کنن مثل همین تمثال معروف به تمثال حضرت پیامبر که خودشون… نه هرگز حقیقت قران رو باید از افسر ترکیه ای بپرسی که چند سال بعد واقعه روایتش درز می کنه و اونا که روز عاشورا عمدا جشن گرفته بودن

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: -8 (from 14 votes)
      • لطفا متن زیر رو کامل بخونید و قضاوت کنید.(از سایت آپارات گرفتم که بوسیله یک بنده خدایی که دکترای علوم قران و حدیث داره نوشته شده در جواب یک کلیپ از استاد رائفی پور) : متون تاریخی هند که جناب آقای رائفی پور ادعا می کنند مربوط به آن زمان است اثبات نشده یعنی این مال چند صد سال بعد است که در کتابهای چند صد سال بعد یک داستانی در هند نوشته شده در زمانی که مردم هند مسلمان شده بودند. اینها غالبا مبتنی بر شایعات و داستانهای اینترنتی جدید یا کتابهای افسانه ای است که حدود هزار سال بعد زا وفات پیامبر ص ساخته شده است. پیشنهاد می کنم تا وقتی یک نسخه شناس تایید نکرده که چنین مسأله ای در متنون هندی قدیمی مربوط به 1400 سال پیش ذکر شده است ، باور نکنید. اینها غالبا روایاتی است که چند صد سال بعد برخی از مسلمانان عامی هندوستان به خیال خودشان برای دفاع از اسلام ساخته اند. جهت اطلاع شما عرض می کنم در قرآن آیاتی هست که نشان می دهد معجزه شق القمر رخ نداده است. اگر مشتاق هستید به تفسیر الکاشف مرحوم محمدجواد مغنیه و تفسیر القرآنی للقرآن نوشته عبدالکریم خطیب و … رجوع کنید
        میم میم ۱۷:۳۴ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        در پایان به عنوان یک مثال عرض می کنم: اگر مثلا خدای ناکرده یک بمب هسته ای در یک شهر منفجر شود و هزارن نفر بمیرند طبیعتا چنین حادثه مهمی را همه روزنامه و سایتها و تلوزیونها پوشش می دهند بلکه به جزئیاتش می افزایند و آب و تاب هم می دهند. محال است چنین حادثه عظیم و چشمگیری رخ بدهد ولی فقط 6 نفر آن را ببیننند و نقل کنند!! حادثه شق القمر چنین حادثه ای است و با ادعای 5 یا 6 نفر اثبات نمی شود بلکه باید صدها تن از صحابه پیامبر ص آن را دیده باشند و نقل کنند. در حال حاضر تمام روایات اهل سنت در این باره فقط به 6 تن از اصحاب پیامبر ص بر می گردد که ما معتقدیم آنها هم چنین چیزی را نگفته اند بلکه آنها مطلب دیگری گفته اند ولی شاگردانشان دچار سوء تفاهم شده اند یا عمدا موضوع را تحریف کرده اند و به یک معجزه عظیم تبدیل کرده اند. متاسفانه چون این داستان با آیه اول سوره قمر گره زده شده است علما آن را باور کردند
        میم میم ۱۷:۲۹ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        در میان علمی سده اخیر نیز مفسرانی همچون رشید رضا (صاحب تفسیر المنار متوفای 1935م ) احمد مصطفی مراغی (از علمای سنی مصری و صاحب تفسیر المراغی متوفای 1952 م) و مرحوم محمدجواد مغنیه (از علمای شیعه لبنان و صاحب تفسیر الکاشف متوفای 1979م) و مرحوم علامه سیدمحمدحسین فضل الله (مرجع شیعیان لبنان و صاحب تفسیر من وحی القرآن متوفای 2010 م) و هویدی بغدادی (علم شیعه و صاحب التفسیر المعین معاصر) و عبدالکریم الخطیب (عالم معاصر صاحب التفسیر القرآنی للقرآن) نیز معتقدند شق القمر به آن شکل که در برخی از روایات نقل شده رخ نداده و آیه اول سوره قمر تفسیر دیگری دارد.
        میم میم ۱۷:۱۷ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        نکته پایاینی ایسنت که چه در قدیم و چه در حال حاضر اگرچه اکثر علما آیه اول سوره قمر را به شق القمر تفسیر می کرده اند ولی اقلیتی نیز بوده که آن را مربوط به شق القمر نمی داند. برخی از این افراد عبارتند از حسن بصری متوفای سال 100 هجری ، عطاء خراسانی متوفای 135 هجری ، ابوالقاسم بلخی، ابراهیم بن سیار نظّام بصری ، ابوالحسین خیاط معتزلی و ابوعبدالله حلیمی شافعی و شاه ولی الله دهلوی و برخی از مفسران بزرگ شیعه و سنی در عصر حاضر. بنده عضر می کنم: امام کاظم ع و امام رضا ع نیز معجزه شق القمر را قبول نداشتند و این از یکی از روایات صحیح السند در کتاب قرب الاسناد حمیری فهمیده می شود زیرا در این روایت صحیح 35 معجزه ریز و درشت پیامبر ص نقل شده که یکی از آنها قرآن است ولی به معجزه شق القمر اشاره ای نشده است.
        میم میم ۱۷:۱۳ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        برای اینکه نشان بدهیم این حادثه متواتر نیست کافیست دقت کنیم که حدیث غدیر با اینکه باب میل بسیاری از سیاستمداران و خلفا و مخالفان امیرالمومنین ع نبود ولی باز هم 110 تن از صحابه پیامبر ص آن را نقل کرده اند. اما حادثه شق القمر که هیچ جنبه سیاسی ندارد و کسی انگیزه ای برای کتمان و سانسور کردنش ندارد در حدود سال 100 تا 150 هجری صرفا از 6 تن از صحابه پیامبر ص نقل می شود. بنابراین این روایت متواتر نیست ولی چون علما خیال کرده اند این روایت با آیه اول سوره قمر سازگار است بنابراین آن را باور کرده اند. در حالیکه اگر آیه اول سوره قمر را مربوط به قیامت بدانیم هیچ مشکلی پیش نمی اید و نیایزی به پذیرش یک روایت غیرمتواتر نیست.
        میم میم ۱۷:۱۰ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        اگر حادثه عظیمی مثل شق القمر رخ بدهد قطعا باید با روایات متواتر نقل شود زیرا انگیزه مردم برای ثبت و نقل چنین حادثه عظیمی بسیار زیاد است. همچنین شق القمر باید بجز مکه در شهرهای دیگر نیز دیده شود زیرا با خسوف و کسوف فرق دارد و کاملا یک موضوع استثنایی است. این در حالیست که همه صحابه ای که این ماجرا از آنان نقل شده مجموعا 6 نفرند. چرا یک حدیث صحیح السند از امیرالمومنین ع در این باره نقل نشده است؟! چرا خود پیامبر ص بعد از حادثه شق القمر در مناسبتهای مختلف به آن اشاره نفرموده اند؟! این حادثه آنقدر عظیم است که از معجزات سایر انبیا ع بزرگتر است و باید مکررا یادآوری شود ولی نشده است. چرا روایات این معجزه حدود 90 سال پس از وفات پیامبر ص فقط در میان سنیها استارت خورده است؟! چطور است که حادثه غدیر خم را حدود 110 تن از صحابه پیامبر ص نقل کرده اند ولی حادثه شق القمر را فقط 6 نفر سنی نقل کرده اند؟!
        میم میم ۱۷:۰۶ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        هیچکس منکر قدرت خدا و منکر معجزات پیامبر اکرم ص نیست. همه ما قبول داریم اگر پیامبر ص دعا می فرمودند خداوند تمام کائنات را دو نیم می فرمود و این از قدرت خدا عجیب نیست. مسأله اینست که آیه اول سوره قمر ربطی به چنین امری ندارد و چنین معجزه ای واقعا رخ نداده است. اگر رخ داده بود قطعا بارها در نهج البلاغه و کافی کلینی و کتابهای معتبر شیعه با اسناد معتبر نقل می شد. این در حالیست که تا سال 600 هجری در کل کتب حدیث شیعه فقط 6 حدیث در این باره داریم که همگی از نظر سند ضعیف هستند و ظاهرا توسط برخی از راویان بی تقوا ، از روی کتابهای اهل سنت کپی شده اند. روایات سنیها نیز عموما از روی یک روایت که در قرن اول در کوفه رواج داشته کپی شده اند. بنده با توجه به رشته تحصیلی ام (دکتری علوم قرآن و حدیث) تقریبا تمام روایاتش را دیده ام و نمودار درختی اسناد آن را ترسیم کرده ام و مطالبی که عرض می کنم نتیجه تحقیقات است
        میم میم ۱۷:۰۲ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        اگر واقعا شق القمر رخ داده بود پس چرا اکثر روایاتش به ابن مسعود می رسد. چند روایت دیگر هم هست که به 5 نفر دیگر از صحابه منسوب شده است. یعنی مجموعا ادعای محدثان اهل سنت اینست که این روایت را 6 نفر از صحابه نقل کرده اند. تازه برخی از این افراد سال تولدشان بعد از تاریخ ادعایی معجزه شق القمر است مثلا ابن عباس در زمان شق القمر متولد نشده بود. ضمنا اگر معجزه عظیمی در این حد انجام شده باشد قطعا در کتب حدیث شیعه و سنی صدها روایت درباره آن نقل می شد در حالیکه طی 600 سال در کتب شیعه فقط 6 حدیث درباره آن وجود دارد که در سند همه آنها افراد نامعتبر و ناشناس حضور دارند. واقعیت اینست که روایات شق القمر نتیجه سوء تفاهم برخی از مفسران اهل سنت در حدود سال 100 هجری است (حدود نود سال بعد از وفات پیامبر ص) که بعدا ترویج شده و در قرن سوم وارد کتابهای شیعیان نیز شده است.
        گزارش
        میم میم ۱۶:۵۸ ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
        واقعیت اینست که موضوع شق القمر گرچه مورد قبول عموم مفسران شیعه و سنی قرار گرفته ولی اولا روایاتش عموما در منابع اهل سنت نقل شده و ثانیا ایه شریفه اول سوره قمر به این معجزه اشاره ندارد بلکه به دو نیم شدن ماه در قیامت اشاره دارد و چون آینده متحقق الوقوع یعنی قطعی الوقوع بوده لذا با فعل ماضی آمده است. دقیقا مثل اینکه می فرماید “و برزت الجحیم للغاوین” یا می فرماید: “و نفخ فی الصور” یا “اذا الشمس کورت” و غیره که فعل ماضی است ولی دلالت بر آینده قطعی دارد. درباره خبر ناسا نیز متاسفانه عجولانه قضاوت می شود. باید دانست که در معجزه اگر ماه دو نیم شود و مجددا به حالت اول برگردد اثری از آن شکاف باقی نمی ماند. اثاری که در ماه هست به گفته محققان می تواند نتیجه عوامل دیگر باشد و اینگونه گسلها و شکافها در کرات اسمانی دیگر نیز وجود دارد لذا نباید ذوق زده شویم و به یک خبر نامعت

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +3 (from 3 votes)
    1. در سال 1968 یک متخصص علوم فضائی به نام joosf morgan به وجود اثرات باقیمانده از شکافی در مدار مرکزی ماه اشاره کرد ،پس از تحقیقات بسیارهیچ دلیلی برای این نوار سیاه که در بعضی سطوح ماه دیده می شد،پیدا ننمود.
      دو سال بعد 1970 پس از بررسی های بسیارمتوجه شد« سطوحی که در مسیراتصال این نوارقرارداشته ولی پیدا نبوده در اثر بعضی تغییرات در زیر لایه ی سطحی پنهان شده است.»
      در همان سال برای تحقیق بیشتر به ایالت کالیفرنیا رفت ودر کتابخانه ی یکی از اساتیدش،کتابی در خصوص پیامبر اسلام حضرت محمد(صلوات الله علیه واله)به دست آوردکه به زبان لاتین از روی آن نسخه ای دیگر به صورت خطی استنساخ شده بود.
      قضیه ی معجزه شق القمر را متوجه شد .مورگان پس از تحقیقات در سال 1975رسما در کمیسیون کار شناسی سازمان فضائی ایالات متحده اعلام نمود« این نوار سیاه چیزی نیست جز تغییری که در قرن ها پیش درکره ماه به وسیله معجزه پیامبراسلام (صلوات الله علیه واله)اتفاق افتاده است»طرح موضوع برای سازمان ناسا به سختی قابل درک بود،اما مورگان تحقیقات را ادامه داد ،متاسفانه حدود دو هفته بعد به همراه خانواده اش به صورتی مشکوک در اثر یک آتش سوزی عمدی در منزلشان کشته شدند!!!

      نشریه الکترونیک is.u.s مقاله علمی دکتر جک فولن

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -55 (from 163 votes)
      • شما اون “joosf morgan” رو تو گوگل سرچ کن که ببینی به سایت های محترم ایرانی فقط می رسی، خیلی وقتها نمی دونم چجور به بقیه نشون بدم که جملات داد می زنن که از ذهن متعصب یه آدم ایرانی در اومده که هیچ تصوری از مفاهیمی مثل ناسا، دانشگاه، استاد و اصولا مفهوم علم نداره

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +90 (from 132 votes)
      • متاسفانه باز هم میبینیم به رغم اینهمه توضیح و مدارک و شواهد،بازهم افرادی هستند که نمیخوان دست از افکار خرافاتی خود بردارند چون اونوقت احساس میکنن که تو زندگی باختن تا به حال….واقعا مایه تاسف هست.
        اصلا درسته حرف امثال شماها..۱۴۰۰ سال پیش با موشک بالستیکی ماه رو از وسط به دو نیم کردند.مدارکش هم موجوده!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +30 (from 100 votes)
          • فرزندم
            نمیدونم چند سالته
            اما هرچی باشه به سوم راهنمایی کشیدی و تو یه قسنتی از درس جغرافیا این نکته رو میخونیم که بالا و پایین اومدن اب اقیانوس ها و دریا ها یا همون جذر و مد به ماه بستگی داره
            حالا شما فرض کن ماه بخواد از وسط دو نصف بشه با این نیروی شدیدی که ناشی از جرم و در نتیجه جاذبه بوجود امده هس میدونی چی میشه؟؟؟؟؟
            چه فاجعه ای تو زمین اتفاق میوفته؟؟
            کسی که داستان شق القمر رو نوشته خیلی ضایع و تابلو هس که متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش بوده و هیچ دانشی از علم نداشته و دنیا رو فقط تو همون بیابون اطراف خودش میدیده.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: +2 (from 14 votes)
            • اینقدرسواد دارم که بهت تذکربدم اون جزر هست نه جذر.جزر ومد رو با ذال نمی نویسن.ثانیاخدایی که ماه رو دو نیم میکنه یه فکری هم برای بالا وپایین شدن آب دریاها توسط جاذبه ی ماه میکنه.ثالثا قرارنیست که هرمعجزه ای روبشر ازش سردربیاره اگه سردرمی آورد که دیگه اسمش معجزه نبودچون ازشرایط معجزه اینه که قابل آموزش نیست.رابعا توی شق القمرشک میکنیدتوی بقیه معجزات هم شک میکنید مثلاهمین طوفان نوح که بقایای کشتی رو سر کوه آرارات پیداکردن.یاهمین قرآن که تاقیام قیامت همکسی مثلش رونمیتونه بیاره قبلاهم گفته بودم که مابرای اثبات اسلام نیازی به اثبات شق القمرنداریم همین قرآن مارا بس است.والسلام علی من اتبع الهدی

              VA:F [1.9.22_1171]
              Rating: -1 (from 15 votes)
    2. شاید مدارکی که شما ارائه کردید ثابت می کنه که شق القمری وجود نداشته، ما هم به بودن یا نبودنش کاری نداریم. به نظرم صحیح نیست که برای رد یک ادعا یا یک شایعه کمی اغراق کنید.
      در جمله ای که نوشتید “محل دو نیم شدن ماه است را در سایت ناسا ببینید”، این سایتی که شما معرفی کردید سایت ناسا نیست. حداقل مدرکی رو که ارائه می کنید که قراره ادعایی رو ثابت کنه، درست معرفی کنید و بی خودی از اسم ناسا سوءاستفاده نکنید.
      این سایتی که شما به اشتباه/عمد به نام ناسا معرفی کردید، پورتال نجوم منجمان آماتور فرانسویه و نکته جالبم اینه که سایت کلا به زبونه فرانسویه نه آمریکایی.
      سایت رسمی ناسا: http://www.nasa.gov

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +21 (from 45 votes)
      • ببینید اگر بحث معجزه باشد وقتی کاری فراتر از علم فیزیک اتفاق افتاده است انتظار اینکه نتایج یا شواهدش با علم فیزیک ثابت شود انتظار درستی به نظر نمی رسد. این مطلب شایعه “تایید معجزه شق القمر” توسط ناسا را بررسی کرده است و مشخص کرده است که ناسا چنین چیزی نگفته است. ما در خصوص اصل معجزه اظهار نظر نکرده ایم.
        اما در خصوص لینکی که فرمودید حق با شما بود. لینک بعدی مربوط به ناسا بوده است نه این لینک. ممنون از تذکر شما. تصحیح شد.

        VN:F [1.9.22_1171]
        Rating: +51 (from 53 votes)
    3. سلام. من یک سوال داشتم. آیا امکان داره که واقعا همچین چیزی بوده باشه و بعدا حذف شده باشه؟ به هر حال ناسا مال آمریکاست و امریکا دوست نداره اسلامو تایید کنه. پاک کردن لینک ها و شواهد از اینترنت هم که براشون کاری نداره. نمیخوام تلاش ها و کاری شما رو مورد کم لطفی بزارم اما داشتم فکر میکردم اگر انطور بوده راهی برای اثبات و ردش وجود نداره. فعلا هم که هایتک ترین دانش دنیا خصوصا در زمینه هوا فضا دست آمریکاست.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -29 (from 75 votes)
      • اینو قبول کنید که ناسا یه سازمان عریض و طویله که خیلی به صدا و سیمای ایران شباهت نداره و انقدر هم توش مسلمان ( از دانشمند و مهندس تا janitor) هست که اگر خبری بود درز می کرد، در ثانی یه مفهومی به نام کش وجود داره که شما می تونید به صفحاتی که حذف شده دسترسی داشته باشید، یه مسلمون نبود که اون صفحات رو سیو کنه؟ و ناسا هم تنها سازمان فضایی که توی ماه کاوش کرده نیست، روسیه، اروپا و فکر می کنم ژاپن همه کاوشگر به ماه فرستادند. یه مفهومی هم به نام سکولاریسم علمی وجود داره، اگر توی ناسا چنین پدیده ای پیدا می کرد سعی می کرد یه توضیح غیر الهی براش پیدا کنه و مقالش تا حالا چاپ شده بود، شما می گین معجزه، اونها مثل احتمال می دادند یه موقعی هوش فرازمینی اینجا مستقر بوده. آمریکا هم یه دولت سکولار داره، دولت سکولار یعنی دولتی که کاری به کار دین نداره، و سعی در تضعیف دینی نداره، مشکل آمریکا با مسلمان هاست نه اسلام

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +54 (from 70 votes)
        • در کدام آیه و یا کدام حدیث گفته شده که نشانه‌ی شق القمر را برایتان میگذاریم؟
          هر قومی معجزه‌ای دیده و هر قومی تهدید شده یا عذاب شده همگی در همان قوم تمام شده. و اکنون ما هستیم و حد و حدود شیعگی ، سنی هست و حدو حدود خودش و ادیان دیگر و حد و حدود خودشان

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +1 (from 7 votes)
    4. دوستان
      اگر تعصب از در وارد شود خرد از پنجره گریخته است
      مگر کسی در مورد شق القمر شک کرده که اینطور واکنش نشان داده اید؟
      نشان دادن دوپارگی ماه که نباید دلیل دوپارگی فیزیکی آن باشد
      گاهی فکر می کنم در عصر نوین دیگر نیازی به معجزه نیست برخی از گرامیان خودشان معجزه ای هستند ماشاءا…
      روحانی محترمی در جایی تفسیرو نظرش را گفته خب قرنها این اتفاق در خود مدارس دینی افتاده و خواهد افتاد ایشان که به هر حال دانش نامحدود ندارند که تازه انسان هم هستند و انسان جایزالخطاست زمانی آب پاک احکامی داشت که شامل آب لوله کشی نمی شد تحقیق شدو اصلاح شد رفت پی کارش…حالا هم تفاوتی ایجاد نشده فکر نمی کنم هیچ روحانیی باشد که ادعا کند فیزیکدان است هیچ فیزیکدانی هم ادعای روحانیت ندارد هر کدام از اینها ممکن است در حوزه تخصص دیگری به اشتباه بیافتد باور کنید شیعیان چهارده معصوم(ع) بیشتر ندارند و هر کسی ممکن است اشتباه کند تعصب اجازه اصلاح اشتباه را از فردی که دوستش دارید می گیرد مطمئن باشید حضرت حجه السلام خودشان بیشتر تحقیق می کنند و اگر اشتباهی در بیان یا درک موضوع باشد اصلاح می کنند.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +15 (from 35 votes)
      • راستی خاطره ای از داستان دوپاره شدن ماه به یادم آمد که نه تنها خالی از لطف نیست بلکه دو نکته نیز در بر دارد.
        سالها پیش روزی با دوستی به مدرسه خان شیراز رفته بودم طلاب و اساتید اینجا و آنجا زیر درختان نخل و نارنج نشسته بودند
        یکی از اساتید با دیدن ما به سویمان آمد و پرسشی درباره بازدید پیشین من از مدرسه عنوان نمود
        نمی دانم چه شد که بحث به معجزه دوپارگی ماه کشید که بسیار جذاب و شیرین بود و به قول معروف حسابی گل انداخته بود
        حاج آقا می گفت هر چند که پیامبران از ذرات نیروی خداوند بهره مند بوده اند لکن مگر در موارد خاص از آن استفاده نمی کردند واز فلسفه دین اعتدال و نظم است لذا نیروی خود را در کاری نمی کردند که نظام طبیعت مختل شود و حتی از مرگ خویشتن و نزدیکان نیز جلوگیری نمی کردند و دوپارگی ماه نیز بر همین روال فیزیکی نبوده بلکه آنچنان به نظر کافران رسیده که آن را دوپاره ببینند شاید پذیرفته و ایمان آورند وگرنه می توانستند از این نیرو برای پیروزی در جنگهایی که موجب شکست مسلمانان شد نیز بهره ها ببرند و اصولا به کاری بر خلاف روال و نظم طبیعت انجام نمی دادند هر چند وقوع چنین چیزی آنچنان شگفت انگیز است که در صورت چنین پیش آمدی امم دیگر که از سطح دانش و سواد بالاتری برخوردار بوده اند آن را گزارش کرده و تا قرنها در اذهان جهانیان باقی می ماند…ناگهان میان تجزیه تحلیل استاد دو جوان ظاهرالصلاح که دکمه های پیراهن سپید و بلندشان را تا بیخ بسته بودند از راه رسیدند و از آنجا که ظاهرا با استاد آشنایی داشتند به میان سخن پریده و پرسیدند:
        حاج آقا مگر تراشیدن صورت کراهت ندارد؟ حاج آقا پاسخ دادند البته همین گونه است جوانان پرسیدند پس چرا این دو آقای مخاطب شما با ریش تراشیده مقابل شما ایستاده اند؟
        پاسخ استاد جالب بود
        نباید تعصب از بینایی انسان جلوگیری کند من سوالی دارم
        دروغ بدتر است یا تراشیدن ریش؟
        جوان : البته دروغ که گناه کبیره است
        استاد : آیا از صبح تا کنون دروغی به شوخی یا جدی کوچک یا بزرگ نگفته ای؟
        جوان : به دلیلی چرا گفته ام
        استاد : امر به معروف و نهی از منکر پسندیده است اما شما ابتدا گناه کبیره خودت را ترک کن بعد دیگران را از گناهان کوچکشان نهی کن. روزی که گناه نکردی می توانی به خود اجازه امر و نهی بدهی.
        بستن دکمه نیز بسیار خوب است اما به شرطی که از رسیدن خون به مغز جلوگیری نکند یقه پیراهن شما بیش از اندازه تنگ است آن دکمه را نیز باز کن بلکه خون تازه مغزت را از تعصب پاک کرده و بشوید (البته با لحنی حاکی از آشنایی پیشین و شوخی) و با افزایش اکسیژن مغزت بتوانی بهتر فکر کنی از این به بعد نیز خارج از موضوع بحثی را پیش نکش و میان حرف دیگران هر چه از تو کوچکتر باشند نپر.
        به هر حال این پیشامد به من یادآوری کرد که در حوزه ها و مدارس دینی به طلاب تعصب را آموزش نمی دهند بلکه بر فهم و درک مطالب اصرار دارند و محفوظات کور کورانه در درجه پایینتری از تعقل و استدلال قرار دارد.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +22 (from 36 votes)
    5. با سلام. به نظر من، داستان شق القمر را باید در فضای فکری مردم عرب صدر اسلام درک و تفسیر کرد. برای تحلیل عمیق آن، توجه به چند نکته ضروری است:
      ۱) فراموش نشود که در ذهنیت عربها، دوران، دوران آخرالزمان بود. برخی از آنها ـ همچون پیروان حضرت رسول (ص) ـ معتقد بودند پیامبر آخرالزمان ظهور کرده، و برخی نیز ـ همچون کفار و یهودیان و مسیحیان عربستان ـ هنوز منتظر ظهور کسی دیگر بودند. به هر حال، همه در این باور به سر می بردند که اکنون دیگر دنیا به آخر رسیده، و نشانه های آخرالزمان یکی یکی در حال پدیدار شدن است. حتی در روایات اسلامی گفته شده است که حدود سال ۱۰۰ هجری، وقتی دیواری در شهر کوفه فروریخت، همۀ مردم شره بسیار برآشفتند که: «دجال ظهور کرده است»؛ یا مثلا، مقاتل بن سلیمان (د ۱۵۰ق) می گفت: اگر تا سال ۱۵۰ق دجال ظهور نکرد و کار دنیا به آخر نرسید، دیگر هیچ یک از احادیث و روایات مرا باور نکنید و مرا دروغگو بدانید. باری، در این شرایط، مردم هر لحظه انتظار واقعه ای غریب می کشیدند که خبر از پایان دنیا بدهد. آیات نخستینی که بر پیامبر اکرم (ص) نیز نازل شد، همین طرز فکر را دامن می زد. پیامبر (ص) ـ آن سان که در قرآن بازتابیده است ـ اصرار داشت به مردم بفهماند که قیامت و پایان دنیا بسی نزدیک است.
      ۲) اقوام مختلف بدوی، از جملۀ عربهای عصر پیش از اسلام، نسبت به وقایعی همچون رعد و برق، خسوف، کسوف، و…، بسیار با هراس می نگریستند و آنها را وقایعی غیر طبیعی، و نشانۀ خشم خدایان تلقی می کردند. از دید آنها، این وقایع بد یمن بود. اگر یادمان نرود که در عضر ظهور اسلام، عربها منتظر پایان دنیا بودند و در هراسی دایم از این بابت نیز به سر می بردند، طبیعی بود که یک رویداد سماوی غیر منتظره از دید آنها بسیار هراسناک، و یک نشانه از نشانه های پایان دنیا و به هم ریختگی آن محسوب شود.
      ۳) یادمان باشد که آنها نجوم مدرن و این چیزها نمی دانستند و ممکن بود پدیده ای که از دید ما تفسیری ساده داشته باشد، از دید آنها بسیار پیچیده تلقی شود. اکنون فرض کنید شبی از شبها، هلال ماه طبق معمول در آسمان دیده شود. حال، از قضا در همان شب، ستاره ای دیگر، مثل مشتری نیز طلوع کند؛ طلوعی که در آسمان مکه ـ آن کویر مناسب رصد ستارگان ـ به خوبی رؤیت شود. فرض کنیم ستارۀ طلوع کرده، به قدری بزرگ باشد که با توجه به دوری بسیارش از زمین، وقتی در آن شب طلوع کرد، به اندازۀ ماه ـ که بسی به زمین نزدیک تر است ـ رؤیت شود. طبیعتا چنین طلوعی لزوما طلوع کامل نیست، و می تواند هلالی دیگر در جایی دیگر از آسمان تشکیل دهد. اکنون می توان به راحتی قضاوت یک عرب بدوی نسبت به این پدیده را دریافت: آسمان امشب دو ماه دارد! او نمی داند که ماه دوم، ستاره ای است که مثلا، هر چند هزار سال یک بار از زمین رؤیت می شود. از دید او، این امر، معنایی ندارد جز آن که ماه دو شقه شده است.
      ۴) یادمان باشد که عصر ماقبل مدرن، عصر حیرت بود. لازم نبود آن نیمۀ دوم، کاملا شبیه و هم شکل و هم اندازۀ ماه باشد که بگویند ماه دو نیمه شده است. ذهنیت فردی که هر لحظه نگران پایان دنیاست و هر لحظه منتظر است آیه و نشانۀ عجیبی دال بر این ببیند، خود به خود می تواند همه چیز را عجیب و غریب تلقی کند. بدین سان، طبیعی است که حتی اگر هلال ستارۀ دوم قدری متفاوت، کوچک تر، یا … هم باشد، باز از دید وی می تواند این معنا تصدیق شود که ماه دو نیم شده است؛ چه، هیچ تئوری مشخص و روشن دیگری در این زمینه برای او وجود ندارد.
      ۵) اکنون همۀ عربها به فکر فرو رفته اند؛ حتی آنها که کافرند. پیامبر (ص) نیز ـ به عنوان فردی در همان فضا و فرهنگ ـ به کافران هشدار می دهد که قدرت خدا بر شما چیره است و همۀ چیزهایی که در دنیا هست، نشانه های ساعت (قیامت و پایان دنیا) است و همچنان که پیش از این هم به من وحی شده بود، نشانه های ساعت انکار پذیر نیست. این میان، مشرکان مکه احساس خطر می کنند و برای آن که عربها تحت تأثیر این فضا به پیامبر (ص) گرایش پیدا نکنند، این باور را ترویج می کنند که محمد (ص)، ماه را هم سحر کرده است. آن گاه آیات نخست سورۀ قمر بر پیامبر اکرم (ص) نازل می شود که: «ساعت (قیامت) نزدیک شد و ماه دو نیمه شد. بااینحال، این قوم هر نشانه ای از نشانه های قیامت را هم که ببینند، باز می گویند که سحری مستمر در حال روی دادن است…».

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 38 votes)
      • “فرض کنیم ستارۀ طلوع کرده، به قدری بزرگ باشد که با توجه به دوری بسیارش از زمین، وقتی در آن شب طلوع کرد، به اندازۀ ماه ـ که بسی به زمین نزدیک تر است ـ رؤیت شود”
        فرض شما کاملا امکان ناپذیره، خورشید تقریبا angular دیامتر برابر ماه داره برای همینه که کسوف کامل رو می بینیم، برای اینکه ستاره ای انقدر بزرگ باشه که هم اندازه ماه به نظر برسه اندازه خودش با نسبت فاصله باید افزایش پیدا کنه که با توجه به ۴ سال نوری نزذیکترین ستاره به ما که می شه حدود ۲۵۳۰۰۰ برابر فاصله خورشید از ما، قطر اون ستاره باید حدود ۲۵۳۰۰۰ برابر قطر خورشید باشه که طبق قوانین ستاره شناسی اصولا ستاره ای که بزرگتر از ۱۵۰۰ برابر خورشید باشه نداریم

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +16 (from 24 votes)
        • خواستم یه تصحیح کوچیک انجام بدم، بزرگترین ستاره شناخته شده، NML Cygni قطرش ۱۶۵۰ برابر خورشیده، طبق داده های ما از ستاره ها، چون بزرگترین ستاره های ممکن ابرغول های سرد خواهند بود، و هر چه بزرگتر بشن دما کاهش پیدا می کنه، در ۳۰۰۰ درجه کلوین(2726.۸۵ درجه سانتی گراد) قطر ۲۶۰۰ برابر خورشیده
          خلاصه اما باز از عدد ۲۵۳۰۰۰ خیلی فاصله داره

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +3 (from 5 votes)
      • متاسفانه این حرف شما از حقیقت به دور است! اشتباه شما اینست که عرب بدوی را با مسلمان جمع میزنید. عرب بدوی یعنی بیابانگردی که به دین اشنایی ندارد. کتاب قرآن پر از شواهد علمی و نجومی است که در طول سالیان کشف و ثابت شده. مسلمانان اولیه هم هیچ اعتقادی به آخر الزمان بودن دوره خود نداشتند. چون به انها گفته شده بود که دانش و ساعتِ پایان زمان در اختیار خداست.
        ولی در مورد دجال سخن شما درست است! دجال و فرو امدن منجی به آن شکل حماسی و اسطوره ای فقط در باور عده بسیار کمی از مسلمانان است و هیچ ربطی به اسلام ندارد.
        اگر تا کنون مدارکی دال بر انشقاق ماه پیدا نشده، دلیل بر عدم وقوع آن نیست. احادیث مربوط به شق القمر مستند و صحیح هستند و از راویان درجه یک و مورد اطمینان مسلمانان به آنها رسیده. و هرگز ستاره ای با این نور مشابه با ماه در زمین دیده نشده که با ماه اشتباه گرفته شود! بلکه سخن از این بوده که ماه کاملا به دو تکه تقسیم شده. طوری که نیمی از آن در سمتی از کوه احد(اگر صحیح به خاطرم باشد) و نیم دیگر آن در سمت دیگر بوده.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: -7 (from 35 votes)
    6. پای استدلالیان چوبین بود / پای چوبین سخت بی تمکین بود

      صد البته که تحقیق شما جای بسیار تقدیر دارد اما به معنی رد معجزه پیامبر اکرم نیست. حتی شق القمر به این معنی نیست که واقعا ماه دو نیم شده باشد بلکه ممکن است پیامبر اکرم در ذهن آن افراد تصرف کرده و به اذن خدا در نظر آن افراد این تصور به وجود آمده باشد.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -23 (from 43 votes)
      • اول: پای استدلالیان چوبین بود / پای چوبین سخت بی تمکین بود
        این خودش یک استدلال است، خودتان را نقض کردید. این سفسطه فلسفی سالهاست رد شده است!

        دوم: کسی قصد رد کردن معجزه را ندارد. هدف رد کردن این شایعه بود دوست عزیز

        VN:F [1.9.22_1171]
        Rating: +22 (from 30 votes)
        • صد البته که تحقیق شما جای بسیار تقدیر دارد اما به معنی رد معجزه پیامبر اکرم نیست.

          بنده هم دقیقا از کار شما تقدیر کردم و همین جمله دوم شما را بیان کردم

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +1 (from 13 votes)
    7. با سلام .ما برای چیزهایی که بدان معتقدیم و ایمان داریم به تاپید ناسا و امثال آن احتیاج نداریم .این دانشمندها هستند که به دانش و علوم ‍‍‍‍‍‍پایه اسلامی محتاجند .و باید تحقیقات خودشون را مبتنی بر پایه های علمی اسلامی که از هر نظر کامل است انجام دهند .حال ما و شما بعنوان یک مسلمان اگر بدنبال تازه های علم نمیرویم و دنبال خور و خواب و خشم و شهوتیم و هر روز با قصه های جدید و ناپخته خودمون رو فریب دادیم سرمون رو زیر برف کردیم نتیجه اش این میشه که همه با دانش دانشمندان اسلامی و علوم قرانی پیشرفت میکنند و جلو میرن و به ما میگن جهان سومی ! در حالی که جهان اسلام زمانی که اختر شناسی و فلسفه و منطق و ریاضیات و هندسه و جانور شناسی و روانشناسی و جامعه شناسی وپزشکی و هزاران رشته علوم رو بیان کرده دانشمندان زیادی رو پرورده بود و هزاران جلد کتاب در خصوص علوم طبیعه و ما بعد الطبیعه و فقه و اصول و طب و روانشناسی تو کتابخونه اش بود جهان اول امروز تو منجلاب خرافات و جنگ وبیسوادی دست و پا میزد . و حال چرا قضیه برعکس شده جای بحث و گفتگو داره ؟

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -19 (from 39 votes)
      • جناب کاظم پور
        احتمالا منظور شما از “چیزی” که به آن ایمان دارید “اسلام” یا “حدیث” یا امثال آنهاست درست شما به چیزی که ایمان دارید نیازی به تایید دانشمندان ندارید چراکه حوزه ی کاری دانشمندان “چیزهایی” که شما به آنها ایمان دارید نیست پس تا اینجا حق با شماست، اما آن چیزی که به آن “علم” می گویند حاصل پژوهش ها، آزمون ها و در نهایت تایید جامعه علمی مرتبط است. شما از “پایه های علمی” اسلام گفتید که دانشمندان باید “تحقیقات شان را مبتنی بر آن” کنند. سوال این است مگر اسلام پایه علمی دارد؟! فکر می کنم نظر کارشناسان دین این باشد که نه اسلام بلکه تمام ادیان ریشه هایی فرا زمینی دارند… یعنی هیچ ارتباطی نه تنها با علم که اساسا با زمین ندارند! شما بفرمایید چطوری می توان مباحث فیزیک نظری مثل مکانیک آماری یا کوانتوم را با استفاده از آموزه های اسلامی دنبال کرد تا ما که مسلمان هستیم قانع شویم دانشمندان و دیگران بماند برای بعد. ضمنا دانشمندان اگر تمرکزشان را بگذارند به تحقیقات پیرامون دین توجه کنید که نام آنها دیگر دانشمند نیست، آنها را بعضی روحانی و بعضی آخوند و بعضی دیگر ملا می نامند. این عده ای که از آنها نام برده شد ظاهرا که به دنبال “خواب و خور و خشم و شهوت” نبودند اگر بوند “روحانی” نامشان نبود پس چرا با وجود تعداد زیادی از این عزیزان ما را “جهان سوم” می نامند؟ ادعا کردید “همه با دانش دانشمندان اسلامی و علوم قرآنی” پیشرفت کردند و ما غافل شدیم و پس ماندیم از این “همه” چند مورد را نام ببرید که با “دانش دانشمندان اسلامی و علوم قرآنی” پیشرفت کرده باشند. حتی سندی دال بر استفاده دانشمندان مسلمانی مثل ابوریحان و خیام هم از “علوم قرآنی” نیست. هزاران کتابی هم که ادعا کردید وجود ندارد البته که کتبی حاصل کار دانشمندان مسلمان وجود دارد که ربطی به اسلام و قرآن ندارد.
        به هر حال ما با هم دعوا نداریم، منتها به حرفی که می زنید از این به بعد بیشتر فکر کنید.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +16 (from 38 votes)
        • مرسی آقا حسین خیلی روان و منطقی گفتی .بیشتر اینجا فکر میکنن من ناسیونالیست هستمو اسلام ستیز ولی نه.چرندیاتی که در کتب مذهبی وجود داره به راستی با علم و عقل نمیسازه .از علوم پزشکی اسلام واقعا نام نبرده اند کدام دانشمند کدام را امتحان کرده و تایید کرده .حتی مجله دانستنیها مسئله ی رفتن به حمام با شکم پر را که در اسلام برای اولین بار ذکر شده را رد کرده و گفته ثابت نشده .الان بشر اختراعات خودش رو اول مضر میدونه بعد میگه ثابت نشده چه برسه به نظریه های یک دین ۱۴۰۰ سال پیش و ….

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +4 (from 24 votes)
          • جناب بهرام خان بیدار شو…
            1400 سال و خورده ای از ظهور اسلام می گذره اما تازه دارن دانشمندان به اصطلاح نخبه پی به معنی آیات قرآن می برند…
            اون دانشمندانی که امروز یه چیز میگن و فردا ردش می کنن و هنوز بعد از حداقل 220 سال نفهمیدن که مایکرو ویو بلاخره خوبه یا بد؛با عقل دنیایی محدودشون روبرو هستن و به خاطر همین عقل محدود مجبورن سال ها آزمون و خطا کنن…
            اما خدایی که اسلام و قرآن رو فرستاده نیازی به آزمون و خطا نداره…
            شاید دین اسلام مال 1400 سال قبل باشه اما خدایی که این دین رو به وجود آورده خیلی ببیشتر از درک و عقل من و تو تجربه و قدرت داره…

            ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَهَ عَلَقَهً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَهَ مُضْغَهً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَهَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ
            آنگاه نطفه را به صورت علقه درآوردیم پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانیدیم و آنگاه مضغه را استخوانهایى ساختیم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانیدیم آنگاه [جنین را در] آفرینشى دیگر پدید آوردیم آفرین باد بر خدا که بهترین آفرینندگان است
            مومنون/14
            1400 سال قبل سیر تشکیل جنین در قرآن اومده در حالی که علم جنین شناسی کل عمرش به 100 سال هم نمی رسه…
            یه سرچ کوچولو کنی کلی از این اضبات ها می بینی تو همه رشته ها از جمله نجوم و پزشکی…
            طب الرضا که شامل احادیث امام رضا (ع) میشه و طب بوعلی سینا امروزه تو رشته پزشکی سنتی منبع هست…
            یک کم تو این حوزه مطالعه کن تا ببینی اسلام و قرآن چه حرفی برای بیداری تو دارن…

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: -3 (from 35 votes)
          • یک آدم بیسواد وقتی کتاب علمی دستش بدی مطمئنا جز اهانت کردن به اون کتاب علمی و گفتن این مزخرفات چیه و … چیز دیگه‌ای نمیگه باور نمیکنی برو امتحان کن.

            یک آدم نرمال وقتی با شکم پر وارد استخر میشه احساس تهوع میکنه. تا دیروز هم حمام‌ها خزینه داشتند و دقیقا همون حالت استخر بود.
            اون دکتری که چنین حسی رو نکرده یا نمیتونه بکنه مطمئنا آدم سالم و طبیعی نیست.

            نظریه‌ی بشر مال خود بشره و به کمبودش مطمئنه ولی دین فراتر از بشره که بخواد ازش ایراد بگیره

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: +1 (from 13 votes)
        • اتفاقا ادعایی که میکنی نشون میده یکبار کتب احادیث رو نخوندی. احادیث و آیات حتی در اشعار بزرگان ما متبلورند در شاهنامه‌ی فردوسی ، گلستان سعدی ، مثنوی معنوی و… بسیاری از احادیث و آیات را غیرمستقیم آورده‌اند چه برسد به کتب امثال ابوریحان و فارابی و ابن‌سینا که همگی قبل از علوم طبیعی ، علوم دینی را ختم کرده و برای خود فقیهی بوده‌اند.
          معروف است که خیلی از نکات درمانی ابن سینا از خاصیت گیاهان و میوه‌های درمانی نقل از امام صادق استنتاج شده و این جدای از فلسفه‌ی مشاع ابن‌سیناست که تماما اسلامی است.
          غربی‌ها در رنسانس آثار دانشمندان ما را ترجمه و ادامه دادند با این تفاوت که ما دچار آلتاییان شده و با رنسانس آنها ایران بدست تیمور تخریب میشد و با انقلاب صنعتی آنها ما دچار شاهان بیمار قاجار بودیم و تنها تکانی خوردیم به برکت وجود دکتر حسابی برای ایجاد دانشگاه و سازمان انرژی اتمی و علمگرایی بود
          که هم‌اکنون دانشمندان گذشته‌ی ما مصادره و دکترحسابی که نمیتوان مصادره کرد تخریب میشود نمونه‌اش همین سایت

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +1 (from 15 votes)
    8. متاسفم برای کسانی که هنوز برای باور خداوند ، ذهن خود را درگیر داستانها و معجزاتی میکنن که هیچ پشتوانه و سندی منطق پسند نداره. بعد دنبال راز عقب مانگی میگردند

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +8 (from 24 votes)
      • منطق هرکس به میزان هوش او بستگی دارد. کسی که ضریب هوشی پایینی داشته باشد طبعا قوه‌ی ادراک و تجسم فضایی پایینی دارد. بنابراین تنها نوک دماغ خود را دیده و هر آنچه پشت سر خود باشد چون نمی‌بیند باور نمیکند.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: -3 (from 13 votes)
    9. با سلام بر دوستان
      در اینخصوص بهتر است ببینیم قران مجید چه میفرماید
      دوستان عزیز این اصلا مربوط به گذشته نیست بلکه خاصیت یک زبان است که فعلی را در گذشته و با اشاره به آینده ذکر میکند
      ‏ اقْتَرَبَتِ السَّاعَهُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ ‏
      قیامت هر چه زودتر فرا می‌رسد ، و ماه به دو نیم می‌گردد .
      توضیحات زیر از تفسیر نور استاد خرمدل نقل گردیده است.
      ‏ « إِقْتَرَبَ » : نزدیک گشته است . ذکر فعل به صورت ماضی ، برای تحقق وقوع است ( نگا : نجم‌ / 57 ، انبیاء / 1 و 97 ) . « إِنشَقَّ » : دو نیم شد . مراد وقوع آن در آینده به هنگام فرا رسیدن قیامت است ( نگا : حاقه‌ / 16 ، رحمن‌ / 37 ، انشقاق / 1 ) . اکثر فعلهائی که برای رستاخیز و حساب و کتاب اخروی بکار رفته است ، به شکل ماضی است ( نگا : نحل‌ / 1 ، زمر / 68 و 69 و 70 ، تکویر / 1 – 14 ) . « إِنشَقَّ الْقَمَرُ » : ماه به دو نیم می‌گردد . ماه به دو نیم گشته است . معنی اخیر مبنی بر روایات متعددی است که می‌گویند پنج سال قبل از هجرت نبوی ، اهل مکه از پیغمبر درخواست کردند که ماه را بعنوان معجزه برای ایشان دو نیم سازد و پیغمبر نیز با اشاره انگشت چنین کرد . بسیاری از مفسرین این امر را پذیرفته و بسیاری هم آن را نقد نموده و حادثه را مربوط به آینده می‌دانند ( نگا : التفسیر القرآنی للقرآن ، المراغی ، المنتخب ، المصحف المیسر ) . ‏
      حال قیامت کی میرسد؟
      فقط خدا میداند
      آیات مشابه
      ‏ فَإِذَا انشَقَّتِ السَّمَاء فَکَانَتْ وَرْدَهً کَالدِّهَانِ ‏ بدانگاه که آسمان شکافته شود ، و گلگون گردد همچون روغن گداخته
      وَانشَقَّتِ السَّمَاء فَهِیَ یَوْمَئِذٍ وَاهِیَهٌ ‏ و آسمان از هم می‌شکافد و می‌پراکند ، و در آن روز سست و نااستوار می‌گردد . ‏
      إِذَا السَّمَاء انشَقَّتْ ‏ هنگامی که آسمان می‌شکافد . ‏
      در عجبم از این معتقدان به قران که کلام خدا را گوش نمیدهند و به کلام دیگران چسپیده اند

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +6 (from 16 votes)
    10. ما انسان ها در حدی نیستیم که بخوایم کلام خدا رو انکار یا تایید کنیم.این مطالب هم یک وسیله ای شد برای سود جویانی که بیان و مطالب کفر آمیزشونو بیان کنن .شما هم این زمینه رو به وجود آوردین اگه واقعن این چیز ها جز خرافه ای بیش نیست چرا در مورد این موضوع مطلب می نویسین می خواین دیگرانم در گمراهیه خودتون شریک کنین البته آدم های سست ایمانو که دورو برمون زیاد ریختن اون وقت خودتونم دانشمند معرفی می کنین اگه واقعا آگاهی در این رابطه ندارین حدسیاتتونم بیان نکنین آقای دانشمند منکر اسلام.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -10 (from 32 votes)
    11. با سلام
      با منظور آقای ناشناس کاملا موافقم وبه خاطر ایمان پاکشون به خداو کلام خدا به ایشان رای مثبت میدم.
      اما با جمله بندیشون موافق نیستم.
      اصولا یکی از نشانه های ایمان و یا بی ایمانی همین تایید و یا انکار کلام خداودیگر نشانه های ایمان است(ایمان به رسل،کتب،ملائکه،روز جزا)‏ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ ‏
      آن کسانی که به دنیای نادیده باور می‌دارند ، و نماز را به گونه شایسته می‌خوانند ، و از آنچه بهره آنان ساخته‌ایم می‌بخشند
      والَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالآخِرَهِ هُمْ یُوقِنُونَ ‏ آن کسانی که باور می‌دارند به آنچه بر تو نازل گشته و به آنچه پیش از تو فرو آمده ، و به روز رستاخیز اطمینان دارند . ‏
      ‏ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِی نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْکِتَابِ الَّذِیَ أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن یَکْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِیداً ‏
      ‏ ای کسانی که ایمان آورده‌اید ! به خدا و پیغمبرش و کتابی که بر پیغمبر نازل کرده است و به کتابهائی که پیش‌تر نازل نموده است ایمان بیاورید . هرکس که به خدا و فرشتگان و کتابهای خداوندی وپیغمبرانش و روز رستاخیز کافر شود واقعاً در گمراهی دور و درازی افتاده است . ‏و….
      اگر تایید کنیم یعنی ایمان آورده ایم اگر هم انکار کنیم یعنی کفروگرنه ما انسانیم و من دون الله و خدا با هرچیز غیر خودش فرق داردلَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ
      .

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 16 votes)
      • جمله آخر منظورم از((ما انسانیم و من دون الله و خدا )))
        اصلاح میشود
        ما انسانیم و من دون الله و غیرخدا با خدا فرق دارند)))

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +2 (from 6 votes)
    12. وقتی حوزه علمیه قم، آستان قدس رضوی امامزاده ها وسایر مراکز معتبر علمی شق القمر را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته فضایی تایید میکنند نیازی به چرندیات ناسا که یم سازمان خرافه پرست هست، نیازی نیست. دانشمندان قم میگن هست یعنی هست و شما هم قبول نکنید تبدیل میشین به سنگ و یا کور میشید ایشالا

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +18 (from 34 votes)
      • در حوزه‌ی علمیه‌ی قم حداقل منطق و فلسفه و فقه و اصول و کلام و ادبیات و… رو میخونند.
        تو چی خوندی؟ رمان یا شعرنو ؟

        دانشمندان ناسا خودشون هم ادعای علم غیب ندارند و هرچی که میگن با شک و تردیده اگه تو اونها رو دارای علم کامل و جامع میدونی مشکل از توئه نه کس دیگری.

        تبدیل به سنگ شدن و کور شدن چیزی هست که همین الآن هم شده. وقتی کسی واقعیت رو نمیبینه کوره و وقتی حق درش نفوذ نمیکنه سنگه

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: -7 (from 15 votes)
    13. یک فیلمی در یوتیوب وجود داره که یکی از دانشمندان ناسا رو نشون میده که داره احتمالاتی رو در مورد این شیار مطرح میکنه و میگه ممکنه که علت این واقعه شاید شق القمر باشه نظرتون رو می خواستم در موردش بدونم؟

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 20 votes)
    14. اگر قرار بود با علم معیوب امروزی که در حد کامل و پیشرفته ای نیست اثبات چنین معجزه ای را رد کنیم بنابراین معجزه دریا شکافتن موسی توسط عصایش را هم میشود با همین علم پایه رد کرد بی شک کسی که گمان کند علم در نهایت پیشرفت است سخت در اشتباه است چرا که علم جوابگوی همه مسائل نیست

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 26 votes)
    15. سلام.ممنون از مطلب خوبتون،ولی اینو به یاد داشته باشید:نا سا میاد این حرفو میزنه،برای اینکه یه جورایی اسلام رو رد کنه… و هر چیزی نباید دلیل علمی داشته باشه

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -9 (from 37 votes)
    16. باسلام.اصلا ثابت کردن اینکه الان اثری از معجزه پیامبر روی ماه هست یا نه چه تاثیری در اعتقاد ما به پیامبر وائمه ودرنهایت دین اسلام دارد؟اگرمنظور کسانی که می خواهند ثابت کنند که این خرافه است چیزهایی بالا ترازانکارعلائم دونیم شدن ماه باشه باید بگم کسانی به این صحبتها اهمیت میدهند که بیکارندیا کارشان ایجاد شبهه در ذهن جوانانی ست که اطلاعات دینی کمی دارند

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 16 votes)
    17. حتما قبلا که علم مثل امروز نبوده
      کسانی بودند که مثلا گفتند
      چطور ممکنه این حرفه قران راست باشه اینکه با علم ما جور در نمیاد
      ما هم الان مثل اوناییم فک میکنیم علمه ما الان کامله

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -9 (from 17 votes)
    18. سلام
      ما که کاری نداریم ولی ناسا پارسالم گفت یه ستاره ای ازو دورا میاد میخوره به زمین دنیا تموم میشه هممون میمیریم با توجه به حرفای شما چون ناسا حرف حق میزنه حرفشم رد خور نداره الان ما مردیم روحمون رو زمینه :)))

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -11 (from 27 votes)
      • اولاً ناسا این حرف را نزده و این شق القمر هم باورش برای بعضی ها سخته. یه کم فکر کن آخه میشه یه ستاره ای از دور بیاد بخوره به زمین دنیا تموم بشه هممون بمیریم. برو یکم کتاب نجوم بخوان.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +11 (from 17 votes)
    19. متاسفم برای یه عده که فکر می کنن اسلام دین عقب مانده ایست. اما اینقد مطالعه ندارن که بدونن همون علمای غربی هم روز بروز دارن معرفت اسلامیشون را تقویت می کنن. مگه ناسا چقد سواد داره که بتونه ماجرای شق القمر را کشف و تحلیل کنه. اینقد غربی ها را عالم دهر ندونید. خودشون اعتراف می کنن که عامل رشد علم غرب، اسلام و مسلمانها بودند حالا بعضی ها را ببین.« اقترب الساعه و انشق القمر»ولی بازهم برخی آیات ما را تکذیب کردند.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -9 (from 27 votes)
      • ثنا کی گفته عامل رشد علم مسلمونا و اسلام بوده؟اسلام در حجاز یا عربستان ظهور کرد.حالا ما چندتا فیلسوف و دانشمند بزرگ تو عربستان داریم.تقریبا هیچی.دانشمندانش اسلامی مثل فارابی،ابن سینا و … اینها قبل از اینکه مسلمان باشن ایرانی بودن و ایرانی ها پیش از اسلام هم علم دوست و دانشمند بودن.این سینا ها بودن که چراغ عقلانیت و دانش رو دی میان اسلام روشن نگاه داشتن.اسلام مدیون ابن سینا هاست نه ابن سیناها یا علم مدیون اسلامآیه ای را هم که شما ذکر کردید بد نیست ترجمه اش رو هم بخونید.منظور از اون آیه اینه که موقع قیامت ماه به دو نیم خواهد شد.پیامبر خودشون هیچ معجزه انجام ندادن این امر مکررا در آیات بیان شده

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +12 (from 20 votes)
    20. بنظرمولانا پیامبر ماه ذهنشو به دو نیم کردواز ذهن بیرون امدوکینه وکدورت شخصی راکنار گذاشت وانچه شد که قران می فرماید انک لعلی خلق عضیم

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -4 (from 8 votes)
    21. شما راجب چی دارید صحبت میکنید؟ راجب محمد که اشرف مخلوقات نامیده شده و هست، خیلی اتفاق ها در این دنیا افتاده که به هیچ عنوان علم نمیتونه اونها رو ثابت کنه، آیا از خدایی که همه مخلوقات و هستی رو آفریده، کار سختی هست که ماهی که خودش آفریده رو برای چند لحظه به دو نیم که هیچ، به چندین تکه تقسیم کنه و دوباره برگردونه سر جاش؟ هیچ کسی نمیتونه قدرت خدا رو انکار کنه، این سایتها و این مطالب جز دشمنان اسلام و محمد کسای دیگه ننوشتن ، این سایتها هدفشون همینه که همه چیز رو زیر سوال ببرند
      آیا کسی اینجا هست یک دلیل علمی بیاره که چرا زمانی که حضرت موسی عصاشون رو به آب دریا زدند، شکافی در آب دریا ایجاد شد تا بتونن از اونجا عبور کنن، حالا ناسا هم بره دنبال دلیل بگرده، اگر پیدا کرد که هیچ، اگرم پیدا نکرد دلیلی بر وجود نداشتن این اتفاق و معجزه نیست
      یا علی

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -7 (from 17 votes)
    22. اتم یعنی ذره ای که شکافته نمی شود ولی بعدها شکافته شد و الان جز اسم بی مسمایی بیش نیست علم امروز علمی نیست که تمام دستاورد های اونو وحی منزل دونست علم بشری دائم در تغییر است و ما برای اثبات حقانیت پیامبر (ص) به شق القمر نیاز نداریم بلکه روش زندگی و کلام قرآن حق را روشن می کند .

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -8 (from 16 votes)
    23. شما با حالتی عناد گونه فقط سعی در رد این قضیه نموده اید ، در حالیکه باید نظرات و مستندات موافقین این قضیه ومخالفین را هردو را بطور “مساوی” بیان کنید وتصمیم گیری را بعهده مردم بگذارید ، نه اینکه یک طرفه ومقرضانه فقط گام در “رد” این رویداد علمی بردارید .خیلی از پژوهشگران مطرح دنیا بر وجود این قضیه صحه گذاشتند ، تعدادی هم رد کردند ولی سایت شما مقرضانه وعناد ورزانه تعداد اندکی که این قضیه رد کردند را بزرگ نمایی نموده است .

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -8 (from 20 votes)
      • شما لطفا یک مورد از این پژوهشگران را ذکر منبع بفرمایید تا بررسی شود و به متن اضافه شود. لطف کنید لینک از سایت های معتبر بگذارید.

        VN:F [1.9.22_1171]
        Rating: +13 (from 19 votes)
    24. منبع رسمی ومحکم با ذکر شماره دقیق روزنامه :
      پایگاه اینترنتی روزنامه ی عربی “الوطن” چاپ آمریکا به نقل از یک محقق اردنی علوم فلکی در این زمینه نوشت: سفینه فضایی آمریکایی “کلمنتاین” که سالها در مدار کره ماه کار تحقیقاتی انجام می دهد به این نتیجه رسیده است که کره ماه صدها سال پیش ” به دو نیمه متساوی تقسیم شده ” و دوباره به یکدیگر متصل شدند. این محقق اردنی با ارسال گزارشی به ناسا آنان را نسبت به این موضوع مطلع ساخت که مسلمانان، این پدیده را متعلق به 1400 سال پیش می دانند و مرتبط به معجزه ای از پیامبر اکرم (ص) به نام “شق القمر” تلقی می کنند. ناسا هیچ تفسیری برای کشف خود نیافته است؛ زیرا این اتفاق نادر تا کنون برای هیچ جرم آسمانی به وقوع نپیوسته است.
      (منبع محکم با ذکر شماره دقیق —->روزنامه جمهوری اسلامی شماره 7608 تاریخ 23 مهر 1384 ص 5.)
      مگه اینکه بگید روزنامه رسمی دروغ مینویسه ، یا از منابع بی سند خبر مینویسه ؟؟؟!!!
      در اصل سفینه کلمانتین آمریکا این قضیه را تایید کرده و به ناسا گزارش نموده است ، مسلم است ناسا با وجود اسپانسر های اسرائیلی وآمریکایی (که دشمن خونی اسلام و مسلمانان هستند) اینجور وقایع رو سانسور خبری کنن . … .
      و فراد نا آگاهی مثل شما رو در مسیر شوم خودشون راهبری کنند .

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -9 (from 23 votes)
      • بله روزنامه رسمی دروغ نوشته و یا از منابع بی سند استفاده کرده !
        مطلب یک روزنامه مگه شد سند؟ منم میتونم یه روزنامه بزنم هر چی بخوام توش می نویسم، شما باید حرف منو باور کنی؟ باید به استنادات اون مطلب در اون روزنامه رجوع کنی، هر حرف بی سندی که بزنه که مورد قبول نیست.
        در عین حال من دنبالش رفتم، این ادعای شما فقط و فقط و فقط با سرچ گوگل در همین یک وبسایت اسلامی پیدا میشه: http://www.islamquest.net/en/archive/question/fa4176 . در هیچ وبسایت دیگه ای به این قضیه اشاره نشده و حتی خود وبسایت الوطن !!! این وبسایت اسلامی هم ظاهرا متعلق به جمهوری اسلامیه و دقیقا عین همین مطلب شما رو نوشته. ولی هیچ مدرکی در خود الوطن من پیدا نکردم، و همچنین مجموعه پروژه های فضاپیمای کلمنتاین رو از دو وبسایت مختلف چک کردم که اونا هم هرگز به چنین چیزی اشاره نکردن.
        و جالب اینجاست هر چی سرچ کردم اون دانشمند ادعایی اردنی رو هم نه اسمی ازش پیدا کردم و نه سندی مبنی بر وجود چنین آدمی در ناسا !

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +11 (from 21 votes)
        • شما که به این راحتی برچسب دروغ به یک روزنامه رسمی میزنید .
          دیگه حرفی باقی نمی مونه …
          پس تمامی حرف های شما وکسانیکه ازشون تو این سایت در این رابطه وموارد دیگه نقل قول کردید نیز:
          دروغی بیش نیست ….
          در ضمن اینکه میگید جمله بنده در وبسایت فوق الذکر” اسلام کوئست ” هست این وبسایت به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده واعتبارش رو میتونید از الکسا بیابید واونوقت با رتبه سایت خودتون مقایسه کنیداونوقت براحتی بگید همه این روزنامه ها وسایت های معتبر حرفاشون دروغه وبی سند اونوقت حرف سایت شما راسته راسته
          عجب؟؟؟؟
          با این حال روزنامه دیگری با خبری متفاوت از روزنامه مذکور قبلی ذکر میکنم البته بنظر شما همه دروغ میگن ولی وظیفمو انجام میدم که مدیون نباشم ،چون کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو بخواب بزنه نمیشه :
          روزنامه ی کیهان ( در تاریخ ۱۴ / ۱۱/ ۱۳۸۲ ٬ ص ۱ (به نقل از پایگاه خبری kuwait چت)
          “” فضانوردان آمریکائی در آخرین تحقیقات زمین شناسی خود به این نتیجه رسیده اند که کره ی ماه در گذشته به دو نیم تقسیم شده و سپس در یک فعل و انفعال ٬ دوباره به هم پیوند خورده است . این مطلب که در یک میزگرد تلویزیونی و از زبان یک گروه فضائی اعلام گردید “”

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: -10 (from 22 votes)
          • اولا که منظور شما از کلمه رسمی چی هست؟ توی ایران یک روزنامه رسمی وچود داره که توسط قوه قضاییه چاپ میشه و که در اون اطلاعات مربوط به شرکت ها و تغییرات ساختارشون و غیره ثبت میشه و ارزش حقوقی داره. از کی تا حالا کیهان و روزنامه جمهوری اسلامی شدن روزنامه رسمی؟
            اگر فلان سایت به ۱۰ زبان ترجمه شده کوچکترین دلیلی برای درست بودن مطالبش نیست. فقط نشون میده بودجه و امکانات زیادی صرف اون وبسایت شده.
            الکسا هرگز و هرگز هیچ چیزی در مورد درست بودن مطالب یک سایت نمیگه و اصلا برای کار دیگه ای هست. هیچ نهاد مرجعی وجود نداره که مطالب همه سایت ها بررسی و تایید یا تکذیب کنه.
            هموطن شما متوجه نمیشید که یک روزنامه مرجع علمی نیست؟ کسی با شما دشمنی نداره، حرف ما این هست که اگر منبع علمی دارید برای ادعاتون به ما هم نشون بدید.
            تا اینجا شما این رو گفتید: در یک میز گرد (کجا؟ کی؟) یک گروه فضایی (کدام گروه؟) فلان ادعا رو کردند (خب که چی؟ روزانه هزاران نفر خیلی چیزها رو ادعا میکنند). بعد روزنامه فلان اون رو از قضیه رو از منبع کویت چت در روز فلان نقل کرده. اگر متوجه نمیشید که این نقل قولهای بی اساس اثبات کننده هیچ چیزی نیست، از دست من کاری بر نمیاد.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: +9 (from 17 votes)
            • آیا اطلاع دارید این قضیه کلا برای ۱۲ سال پیشه ،
              تا اون موقع کجا بودی شما ؟؟؟؟؟
              حالا که تمام اسناد ومدارک محکمی که در این زمینه بوده ازبین رفته ، اومدید ادعای مدارک میکنید ، مثلا خیلی زرنگید ،
              آره ؟؟؟؟؟؟؟
              هزاران مورد علمی بوده که بعد از ۱۲ سال ، شواهد ولینکهاش ودیتا هاش حذف شده ….
              دیگه اثری ازشون باقی نیست ، مقاله های علمی توی سایت های معتبر علمی ومجله های علمی با ایمپکت فاکتور های بالا مثله ساینس دایرکت و … منابع معتبر علمی اگر سایتد بالا نداشته باشه بعد از ۱۰ سال قاعدتا حذف میشه ؟؟؟؟
              اینو از هر آدمیکه سرش یکم تو علم ومقاله و اینجور چیز ها باشه میتونید بپرسید …. .
              با این حال بعد از این همه سال ۲ روزنامه کثیر الانتشار ایران که این خبر رو با منبع های متفاوت و با ادبیات متفاوت بیان کردند رو با ذکر شماره دقیق معرفی کردم ،علی ایحال
              شما اون عینک بدبینی تو بردار که روزنامه های ایران دروغگو ان ،هیچ احدی نمیتونه از خودش دروغ بسازه وتو روزنامه چاپ کنه ، بالاخره خبر از منبع معتبری رسیده که روزنامه حاضر بچاپ اون شده .
              با سیه دل چه سود گفتن حق
              نرود میخ آهنین در سنگ

              VA:F [1.9.22_1171]
              Rating: -7 (from 17 votes)
              • به تک تک حرف ها و ادعاهایی که کردید جواب میدم تا فکر نکنید به این راحتی میتونید به شعور بقیه توهین کنید.

                در جواب این که گفتید “حالا که تمام اسناد ومدارک محکمی که در این زمینه بوده ازبین رفته ”
                اولا اگر از بین رفته و شما هم ندارید چیزی که به ما نشون بدید، از کجا میدونید مدارک محکمی بوده؟ ثانیا از کجا میتونید این ادعا رو که مدارک اساسا وجود داشته و الان همه از بین رفته رو ثابت کنید؟ برای نجات باورهاتون دروغ که نمیگید ایشالا، نه؟

                ادعای شما: “هزاران مورد علمی بوده که بعد از ۱۲ سال ، شواهد ولینکهاش ودیتا هاش حذف شده”
                از این چندین هزار تا میشه فقط صدتاش رو برای ما معرفی کنید؟ ایشالا در مورد تعداد هزاران که دروغ نگفتید، نه؟ یا به مرجع علمی ارجاع بدید که قضیه از بین رفتن شواهد علمی هزاران تحقیق رو اعلام کرده باشه.
                ثانیا آیا منظورتون این هست که دانشمندان اسلامی چلمن هستند که یک کدوم عرضه نگهداری از یک نسخه از مقالات علمی که باورهاشون رو تایید میکنه ندارند؟ یعنی تو تمام دنیا هیچ مسلمانی یک نسخه برای خودش نگه نداشته؟

                ادعای شما: “مقاله های علمی توی سایت های معتبر علمی ومجله های علمی با ایمپکت فاکتور های بالا مثله ساینس دایرکت و … منابع معتبر علمی اگر سایتد بالا نداشته باشه بعد از ۱۰ سال قاعدتا حذف میشه”
                اولا حالا که به ساینس دایرکت علاقه دارین محض نمونه 3 تا مقاله از سالهای 1993 و 1994 (تقریبا 20 سال پیش) لینک میکنم که با هیچ بار سایت شدن همچنان در کنار بقیه مقالات قدیمی به راحتی از طریق ساینس دایرکت در دسترس هست. متاسفم که دروغ گفته بودید.
                http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0273117794900086
                http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0273117794900094
                http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/003206339390003K
                ثانیا اگر مقاله خیالی شما توسط محقق دیگری سایت نشده پس احتمالا خیلی حرفی برای گفتن نداشته

                راهکار شما برای جبران کردن نادانسته هاتون: “اینو از هر آدمیکه سرش یکم تو علم ومقاله و اینجور چیز ها باشه میتونید بپرسید”
                نه خیر جناب، من خودم هم سواد دارم و هم شعور. احتیاج ندارم حرفهای بقیه رو تکرار کنم. به همین راحتی که دیدید خودم میرم تو ساینس دایرکت و مدرک دروغ گویی شما رو میگذارم جلوی چشمتون.

                تکرار مکررات کردید که: “۲ روزنامه کثیر الانتشار ایران که این خبر رو با منبع های متفاوت و با ادبیات متفاوت بیان کردند رو با ذکر شماره دقیق معرفی کردم”
                در پاسخ های قبلی منابع و طرز خبر رسانی شون بررسی شده . شما هم که حرف جدیدی نزدید اینجا پس به همان پاسخ قبلی مراجعه کنید.

                ادعای شما: “هیچ احدی نمیتونه از خودش دروغ بسازه وتو روزنامه چاپ کنه ، بالاخره خبر از منبع معتبری رسیده که روزنامه حاضر بچاپ اون شده”
                همه دیدیم ناتوانی شما و روزنامه های مورد علاقتون رو در نشان دادن یک منبع علمی معتبر. هنوز هم دیر نشده اگر مدرکی دارید رو کنید.

                VA:F [1.9.22_1171]
                Rating: +8 (from 8 votes)
                • دوست عزیز آقا شایان
                  سلام
                  نمیدونم به خدا اعتقاد داری یا نه به هرچیزی که اعتقاد داری “من قسم میخورم ” که بار ها پیغام گذاشتم و سایت گمانه ، پیغام هام رو پخش نکرده …
                  برای اثبات این قضیه فیلمی از ثبت کردن کامنت در سایت گمانه از مانیتورکامپیوتر گرفتم که بعد از چند ماه هنوز در سایت پخش نشده …

                  VA:F [1.9.22_1171]
                  Rating: -2 (from 2 votes)
                  • پیشنهاد میکنم مطلب ما درباره توهم توطئه رو بخونین! اگر تصور میکنین نظرات باارزش شما واقعا اینقدر جنجالی هست که ما جرات انتشارش رو نداریم چرا یک وبسایت راه نمیندازین و آزادانه نظرات خودتون رو درباره‌ی گمانه منتشر نمیکنید!

                    VN:F [1.9.22_1171]
                    Rating: +3 (from 3 votes)
      • یکی باید یکبار تعریف علم، حدود مورد بحث در علم، متدلوژی علمی، منابع علمی رو برای دوستان توضیح بده تا روزنامه جمهوری اسلامی رو با منبع علمی اشتباه نگیرند.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +9 (from 17 votes)
    25. هر وقت تونستی اثبات کنی اون خط ۳۰۰ کیلو متری چرا رو ماه افتاده اون وقت تو اثبات کردی شق القمر خرافیه هر چیز با منطق دیگه ن داداش؟!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -9 (from 19 votes)
      • سلام
        ببینید، هدف این صفحه این نیست که بگه شق القمر اتفاق افتاده یا نه. این صفحه به شایعه ای می پردازه که مدعی است “ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است”. شاید هم شق القمر اتفاق افتاده باشه اما ناسا اون رو کشف نکرده باشه.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +6 (from 10 votes)
    26. برای یک عاقل و متفکر که بدور از تعصبات مذهبی به قضایا و عالم هستی نگاه می کنه باور به، یا قبول این امر که شق القمری رخ داده بسیار سخته!اما امر سخت تر و بسیار بسیار سخت تر اینه که یک خدا باور و مسلمون و مومن و معتقد به خدا و پیغمبر و شیعه! بخواد باور کنه و قبول کنه شق القمری رخ نداده هیچ بلکه اصلا پیامبر هیچ معجزه دیگری هم از خود نشان داده.پیامبر خود اعتراف می کنند:
      وَ ما مَنَعَنا أَنْ نُرْسِلَ بِالآْیاتِ إِلاَّ أَنْ کَذَّبَ بِهَا الأَْوَّلُونَ… ما را از نزول معجزات باز نداشت ، مگر اینکه پیشینیان تکذیبش می کردند…
      عقلا که تکلیفشون معلومه.مسلمونا هم به حکم این آیه باید بپذیرند که پیامبر شق القمری نکرده هیچ بلکه اصلا معجزه ای از خود نشان نداده!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +5 (from 11 votes)
    27. 1- ” نا سا سه نوع شکاف در ماه شناشایی کرده که عبارتند از ۱- شکافهای دایره ای که مال شهابها و سنگهای آسمانی است ۲- شکافهای مارپیچی که مال که دلیل آن هم یافته اند۳- شکاف کمر بندی که نتوانشته اند توجیه علمی برای ان پیدا کنند و در متن نوشته است در دست تحقیق ”
      سایت رسمی ناسا دولت آمریکا
      http://apod.nasa.gov/apod/ap021029.html
      2-واضح است چون علت ایجاد شکاف نوع سوم (شکاف کمر بندی روی ماه ) عاملی ماورایی است و ماورای علم بشر میباشد لذا ناسا از سال 1969″ تا کنون ” یعنی سال 2013 با وجود ماهواره های فوق العاده پیشرفته وتجهیزات فوق مدرن ، هنوز نتوانسته است ” دلیل ای ” بر مبنای چهارچوب قوانین علمی بشر برای شکاف کمربندی ایجاد شده (شکاف نوع سوم) موجود در ماه پیدا کند و در سایت رسمی خودشان مجبور به اذعان این حقیقت که این نوع شکاف بعد از گذشت نیم قرن هنوز در دست تحقیق است شده اند .
      3- در ابتدا سایت گمانه ذکر کرده که طول این شکاف 300 کیلومتره وتمام ماه را نپوشانده که در پاسخ باید یه سوال پزشکی که شما باهاش سر و کار دارید رو پرسید وقتی پزشکان یا جراحان یه زخمی رو بخیه می زنن یا عضوی ظاهری رو پیوند میدن که روی پوست هست آخرش اثرش نمیمونه؟ حالا هرچیم جراحی پلاستیک باشه. نمیمونه؟
      شاید اراده الهی بر این بوده که حداقل مقدار 300 کیلومتردر طول ماه اثرات محل جدا شدگی باقی بماند تا انسان ها به فکر واداشته شوند .
      4-روزنامه ی کیهان ( در تاریخ ۱۴ / ۱۱/ ۱۳۸۲ ٬ ص ۱
      “” فضانوردان آمریکائی در آخرین تحقیقات زمین شناسی خود به این نتیجه رسیده اند که کره ی ماه در گذشته به دو نیم تقسیم شده و سپس در یک فعل و انفعال ٬ دوباره به هم پیوند خورده است . این مطلب که در یک میزگرد تلویزیونی و از زبان یک گروه فضائی اعلام گردید “”
      5-روزنامه جمهوری اسلامی شماره ۷۶۰۸ تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۸۴ ص ۵٫) بنقل از روزنامه الوطن چاپ آمریکا
      سفینه فضایی آمریکایی “کلمنتاین” که سالها در مدار کره ماه کار تحقیقاتی انجام می دهد به این نتیجه رسیده است که کره ماه صدها سال پیش ” به دو نیمه متساوی تقسیم شده ” و دوباره به یکدیگر متصل شدند.
      6- نشریه الکترونیک is.u.s مقاله علمی دکتر جک فولن
      پس از تحقیقات در سال ۱۹۷۵ دکتر جوزف مورگان رسما در کمیسیون کار شناسی سازمان فضائی ایالات متحده اعلام نمود« این نوار سیاه چیزی نیست جز تغییری که در قرن ها پیش درکره ماه به وسیله معجزه پیامبراسلام (صلوات الله علیه واله)اتفاق افتاده است»طرح موضوع برای سازمان ناسا به سختی قابل درک بود،اما مورگان تحقیقات را ادامه داد ،متاسفانه حدود دو هفته بعد به همراه خانواده اش به صورتی مشکوک در اثر یک آتش سوزی عمدی در منزلشان کشته شدند!!!
      (مسلما چون نشریه فوق برای قریب به 40 سال پیش است نباید انتظار داشت بتوان اثراتی وشواهدی از آن را براحتی در اینترنت پیدا نمود)
      7- کل این ماجرا برای قریب به 10 سال پیش در” ایران” مثله بمب صدا نمود که تازه امروز دوستان گمانه بدنبال مدارک ومستندات برای این قضیه میگردند که مسلم است پس از گذشت 10 سال پیدا نمودن بسیاری از شواهد ومدارک بسیار سخت است و بسیاری از آنها از بین رفته است .
      8- با توجه موارد مذکور تصمیم گیری با خواننده است که با تفکر و قضاوتش چه برداشتی از این قضایا میکند .
      9-به اعتقاد بنده با ذکر 8 مورد گذشته
      واقعا اوج بی انصافیست که راحت محتوای علمی این رخداد رو یک شایعه دونست ودر پایین آن نوشت ستاد مبارزه با چرندیات …!!!!!!؟؟
      چرندیات وشایعات هیچ گونه ادله منطقی ومنبعی ندارند وفقط گفته ای هستند در هوا …..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 20 votes)
        • بنده هم تابحال به گفته ی بزرگان دینمان شق القمرراقبول داشتم.الآن هم وقت خواندن این همه نظرات دوستان راندارم یعنی نه اثبات میکنم نه رد. ولی رفقا دقت کنید:نه خدا ونه پیغمبر(ص)لزومی به پذیرفتن شق القمرازطرف مانمی بینند چون اونهاگفتن که قرآن معجزه ی جاویدان پیامبرهست وپذیرفتن اون لازمه .تنهادلیلی هم که خدابراین مدعا میاره تحدی هست یعنی هیچکس حتی قویترین ادبیات دان های عرب و… تاقیام قیامت هم مثلش رو نمیتونن بیارن واین قرآن برای هدایت بشرکافیه اگه اون رو پذیرفتن که چه بهتر وگرنه هرمعجزه ی دیگری رو هم حتی اگه شکافتن ماه باشه به سحر وجادو نسبت میدن.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: -4 (from 6 votes)
    28. نوشته اند:”شاید اراده الهی بر این بوده که حداقل مقدار ۳۰۰ کیلومتردر طول ماه اثرات محل جدا شدگی باقی بماند تا انسان ها به فکر واداشته شوند .”
      امان از دست خرافات و سفسطه ها!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -3 (from 15 votes)
    29. مثل اینکه بعضیا فرق علم و معجزه را نمیفهمن!!
      بابا اگه قرار بود معجزه با علم ثابت بشه که الان همه معجزه میکردن!!
      وقتی گفته شق القمر معنیش این نیست که به طور فیزیکی از وسط نصف شده باشه!!
      معجزه به مغز من و شما نمیرسه وگرنه اسمش معجزه نبود “سید مهدی” !!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 5 votes)
    30. جناب ناسا با ارز پوزش
      ناسا اعلام کرد بعدش ردش کرد
      من از نجوم سر در نمیارم ولی بلدم ببینم و بخونم
      مستندشم ساختن بعضی از اون ناسا پرستا هم که تو کشورای غربی بودن میرفتن جاهای مختلف دنیا واسه پناه گرفتن مثلا یکیش تو فرانسه بود.
      من خودم که اعتقاد نداشتم یه ستاره ای بیاد نابود بشیم ولی ناسا داشت زمانش که رسید ردش کرد..
      الانم دوباره میخواد همچین اعلامی کنه من تو یه پایگاه خبری عضو بودم توش نوشته بود البته اینو که گفتم نرفتم تو سایتشون ببینم
      هر شیش سال یه بار همچین اعلامی میکنه :)
      شما هم بچسب به نون که شق لقمر آب..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -4 (from 4 votes)
      • سلام آقا امیر
        خب مسئله اینه که این سرویسهای خبری خیلی قابل اعتماد نیستند. اگر قابل اعتماد بودند که این همه شایعه اطراف ما نبود.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +4 (from 4 votes)
    31. ازناسا که مهمترین دانشمند اون با نظریه انفجاربزرگ به این نتیجه رسیده که خدایی نیست نبایدانتظارداشت با دین سروکاری داشته باشه تایید شق القمر یعنی تایید پیامبراسلام(ص) وبه باد دادن تمام اراجیفی که برای انکار خداوند به هم میبافند

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -5 (from 13 votes)
      • اللهم الشف الگاگول!!
        ادم حسابی اون عکس بالایی اصلا مربوط به ماه نیست…..!!اون افرادی که یه عکس دروغیو میذارن و میگن این مربوط به ماه و شق القمره کار درستی می کنند؟؟
        درضمن معجزه را نمیشه از نظر علمی ثابت کرد!
        و واسه اثبات شق القمر نیازی به وجود شیار روی ماه نیست!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 4 votes)
    32. یک نظر میتونه این باشه که در زمان شق القمر پیامبر اسلام ماه هیچ تغییری نکرده و جرمی بزرگ و صفحه مانند در راستای دید انسان زمینی و کره ماه بصورت عمودی یا افقی قرار گرفته که دو نیم شدن ماه را در ذهن انسان نشان میداد.در هزار و چهارصد سال پیش که اع تلسکوپ اختراع نشده بود که بخواهند درستی یا نادرستی انرا اثبات کنند. من فکر میکنم همه معجزات میتونه دلایل فیزیکی کشف شده یا کشف نشده ای دارند ولی هیچ نظریه ی عقلانی نمیتونه عدم وجود خالق رو تایید کنه.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +2 (from 4 votes)
    33. سلام ب شما دوست عزیز مابرای اینکه دلیل علمی وفیزیکی را esbatمیکنیم باوسیله هایی که در اختیار داریموبه اصطلاح منطقدلایلمان را به مرحله ی استدلال عقلی انسانی قرار میدهیم اماما در زندگیبه مسایلی برخورد می کنیم که علم فیزیک وشبیه به اینها قادر به جواب دادن نیستن یا به اصطلاح در برخورد با این طور موضوع هاسر به زیر اورده وحقیر هستند masaleyeشق القمر را ما هم با ابزار های منطقی عقلی خود مورد نقد بررسی قرار می دهیم که نصف نصف نظرات متفاوت هست اما اینو بدانیدکه شق القمر از خدا سر زده علمشم خداییه اما این به این دلیل نیست که ما در موردش تحقیق و goftegooنکنیم اما نمی توانیم من وشما ودانشمندان نظریه ی منطقی انسانیمان را بر کرسیه حقیقت بنشانیم.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 4 votes)
    34. بازتاب ها : شق القمر اتفاق نمی افتد | گُمانه

    35. سلام ..بچه ها خداوند سبحان چنان معجزاتی در قرآن کریم دارد که باور کنید انسانها نه تنها حیرت زده شدند بلکه موندن تو کار خدا ..دوستمون بهمن حرف خوبی زد باید به قرآن رجوع کنبم تا واقعا به عظمت خداوند پی ببریم ..برام مهم نیست در مورد اینکه ناسا تایید کنه یا نه .چون وقتی به معجزات الله سبحان وتعالی نگاه میکنم این موضوع خودبه خود برام قابل حل…منطقی باشید به معجزات خداوند پی ببرید …منتظرم

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +2 (from 6 votes)
    36. من موندم چرا بعضیا میگن اگه ماه دو نصف میشد که جزرو مد اتفاق میفتاد و از این دست حرفا… . مثل اینکه این دسته از دوستان هنوز حتی تعریف معجزه رو هم نمیدونن!. معجزه اتفاقیه که با علم بشری و قوانین طبیعت نمیخونه و یه قدرت فوق ایناست. اگه نبود پس چرا اسمش معجزه س؟!. اگه غیر از این بود و فقط در تصور افراد دو نیم میشد که میشد سحر و جادو !! که در اسلام هم مردود و گناه کبیره ست!.
      گاهی بعضی نظرات کجا میره؟. نمیگم مخصوصاً تایید نمیکنید ولی تایید نمیشن!.چندبارهم نمیفرستیم.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 6 votes)
    37. مردم ایران انقدر زودباور هستند که اگه عکس سیب از وسط نصف شده رو بزاری بازم باور میکنن و میگن اره این ماه هستش. برین چند تا کتاب علمی بخونین به جای خرافات

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 5 votes)
    38. در گوگل در مورد معجزات قران جستجو کنید. و معجزه سرعت نور در قران کریم رو هم ببینید.
      واقعا شگفت آوره (سبحان الله).

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +2 (from 2 votes)

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *


    8 + = سیزده

    به صورت خودکار کلمات فینگلیش را به فارسی تبدیل کن. در صورتی که می‌خواهید انگلیسی تایپ کنید Ctrl+g را فشار دهید.