خانه » شایعات » شایعات ایرانی » معجزه برای فروش

معجزه برای فروش

باور درمانی (Faith Healing، ایمان‌درمانی، انرژی‌درمانی) روش درمانی‌ست که در آن بیماران با متوسل شدن به شفادهنده (Healer) ها سعی در درمان بیماری خود از طریقی غیر از روش مرسوم پزشکی را دارند.
 
 
 
 
Miracle_for_sale
 
 
این روش درمانی طرفداران خاص خودش را دارد و بازار آن در کشورهای پیشرفته هم داغ است. در حالی که بسیاری از “درمانگر‌های عقیدتی” شیادانی هستند که به طمع کسب ثروت و با سوء استفاده از اعتقادات مردم سعی در بهره‌برداری از بیماران ناامید را دارند. موضوع وقتی جدی و خطرناک می‌شود که بیماران تشویق به کنارگذاشتن داروها و دست کشیدن از درمان پزشکی و درعوض رو آوردن به دعا برای شفا یافتن می‌شوند.درن براون (Derren Brown) منتالیست و شعبده باز مشهور انگلیسی در مستندی به نام “معجزه برای فروش” (Miracles for Sale) سعی می‌کند تا با آموزش دادن مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و حقه‌ها به یک فرد معمولی، او را به یک “درمانگر ایمانی” تقلبی تبدیل کند و از این طریق نشان دهد این قبیل افراد دارای قدرت خاصی نیستند و تنها بیماران را دچار این توهم می‌کنند که شفا یافته اند یا خواهند یافت.شاید در نگاه اول موضوع این مستند مختص کشورهای غربی و کلیسا و مسیحیت به نظر بیاید و این‌طور تصور شود که این نوع خاص از کلاهبرداری در جامعه ما به چشم نمی‌خورد. اما با اندکی دقت متوجه خواهید شد که از دعانویس‌های قدیمی گرفته تا مدعیان انرژی‌درمانی، فرادرمانی، عرفان‌های کیهانی و حلقه‌ای و… همه از روش‌های مشابه برای فریب مخاطبانشان بهره می‌گیرند.
 
از آنجا که احتمال رشد این قبیل روش‌های درمانی و رونق گرفتن این سبک خاص شارلاتانیسم در کشور زیاد است، شما را به تماشای این مستند و آشنا شدن با روش‌ها و تکنیک‌های فریب مخاطب دعوت می‌کنیم.ویدئوی زیر خلاصه‌ی ۳۸ دقیقه‌ای مستند مذکور است که در سال ۲۰۱۱ از شبکه‌ی ۴تلوزیون انگلیس پخش شد و اکنون با زیرنویس فارسی در اختیار شما قرار میگیرد.
 

مشاهده در آپارات

مشاهده در یوتیوب:

 

لینک‌های دریافت:

  • کیفیت پایین (حجم حدود ۱۰۰مگابایت):

دانلود از پرشین گیگ

دانلود از مدیا فایر

دانلود از آپلودباز

دانلود از رپیدشیر

دانلود از دراپ باکس

 

  •  کیفیت متوسط (حجم حدود ۲۰۰مگابایت):

دانلود از پرشین گیگ

دانلود از مدیا فایر

دانلود از آپلودباز

دانلود از رپیدشیر

دانلود از دراپ باکس

 

  • کیفیت بالا (حجم حدود ۳۰۰مگابایت): 

دانلود از پرشین گیگ

دانلود از آپلودباز

دانلود از رپید شیر

دانلود از دراپ باکس

 

 

این مطلب در پنجم آپریل ۲۰۱۳ در فیسبوک منتشر شده است.

 
معجزه برای فروش, ۴.۵ out of ۵ based on ۱۹ ratings
Be Sociable, Share!

۳۰ دیدگاه

  1. طبق مستند راز دنیا با باور انسان قابل تغییر است .این واقعیت دارد که دنیا قابل تغییر به وسیله تفکرات و احساسات انسان است چون خودم امتحان کردم و اتفاق افتاده است و در این شکی ندارم.اما باید این مسئله را به صورت عمومی آموزش بدهند تا مردم فریب بعضی افراد سودجو را نخورند.وباید به صورت علمی کاملا به آنها توضیخ داده شود

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -19 (from 33 votes)
    • البته مهدی جان روی این برنامه “راز” نمیشه عنوان مستند گذاشت. فقط یه عده نویسنده و افرادی با تخصص های غیر مرتبط در این برنامه صحبت میکردند که برای ادعاهاشون کوچکترین مدرک و سندی ارائه نمیدادند.
      جهت اطلاع شما هم باید عرض کنم که تئوری های این عزیزان هم به هیچ وجه در نهادهای معتبر علمی جدی گرفته نمیشه.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +28 (from 32 votes)
    • مستند راز هم یکی از آن دروغهایی است که افرادی که آن را ساختند از آرزوهای مردم سوء استفاده کردند.
      هر گاه چیزی را از ته دل خواستید، آن کسی که آن را به شما داده ، خدا داده . نه طبیعت.
      می بینید؟ به صورت خیلی ظریف بی خدایی را به بیننده القاء میکنند.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +2 (from 18 votes)
    • َبه مستند راز اعتماد نکنید، به مستند راز اعتماد نکنید به مستند راز اعتماد نکنید
      فقط و فقط به خدا اعتماد کنید

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -2 (from 18 votes)
  2. دوستان عزیز گمانه، علیرغم اینکه کار شما را در کل بسیار می پسندم اما طبیعتا اشکالاتی نیز دارید. آنچه در این ویدئو نشان داده می شود یک چیز است و فرادرمانی و انرژی درمانی هرکدام چیزهایی دیگر هستند. به نظر می رسد شما اطلاع چندانی درباره طب های مکمل نداشته باشید چون مدعیان شیاد و محققان آزمایشگر را به یک چوب می زنید. طبیعتا شما می توانید با هر چیزی موافق یا مخالف باشید اما چسباندن انگ شیادی به تعداد قابل توجهی انسان که عقایدی متفاوت از شما دارند، کار ناپسندی است. این ویدوئو نشان می دهد که امکان شیادی در این زمینه وجود دارد اما مطمئنا نشان نمی دهد که هرکس در زمینه شاخه هایی از طب مکمل فعالیت می کند، شیاد است.
    حقیقتا توصیه می کنم در دام تعصبات رایج شبهه عالمانه گرفتار نشوید و درباره موضوعاتی که هنوز کاملا در قالب علوم رایج درنیامده اند، ذهن خود را باز نگاه دارید.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -5 (from 33 votes)
  3. یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید “دانش نصفه خطرناک است”.
    فیلمی که زیر نویس کردید فیلم آموزنده و تکان دهنده ای بود اما از آن نتیجه گیری بی ربطی کرده اید. من چند سالی است فرادرمانی و عرفان حلقه را تجربه کرده ام. البته از اول طرفدار این روش نبودم. یکی از دوستانم توصیه کرد با هم به این کلاس برویم و رفتم و دیدم چه خبر است. این یک کلاس درس بود نه یک جلسه احساسی برای معجزه کردن. طبیعتا ابتدا با شک و تردید نگاه می کردم که شاید کاسه ای زیر نیم کاسه باشد اما به تدریج دیدم که دروغی در کار نیست. از آن زمان با این روش به تعدادی از دوستان و اقوام کمک کرده ام و همان طور که قانون عرفان حلقه است، برای این کار پولی دریافت نکرده ام. حالا شما به چه حقی به من و امثال من می گویید شیاد؟ کسانی که مدعی هستید از آنها شیادی کرده ایم و پول های کلان گرفته ایم کجا هستند؟ ما که افراد عجیب و دور از دسترسی نیستیم و از این قبیل نمایش هایی که در این فیلم هست اجرا نمی کنیم. هرکس بخواهد می تواند خودش آزمایش کند که در فرادرمانی از این جور ادا و اطوارها وجود دارد یا ندارد. به نظرم شما هم درباره این جور مسایل دانش ناقصی داشته اید و به خود اجازه داده اید هر حرفی درباره هرکسی بزنید. شما اصلا می دانید فرادرمانی چه هست؟ از چگونگی درمان در آن اطلاع دارید؟ درباره علت وجود مسئله درمان در عرفان حلقه چیزی می دانید؟ کلا درباره اصول و اساسنامه عرفان حلقه اطلاعی دارید؟ یا فقط یک کلیاتی شنیده اید که عده ای هستند که لابد با ادعاهای ماورایی از مردم ساده و بیمار کلاه برداری می¬کنند و برای خود شهرت و ثروت بدست می آورند؟ حتی نام عرفان حلقه را به اشتباه نوشته اید “حلقه ای”. شما می خواهید با چرندیات مبارزه کنید. با انتشار مطالب ناصحیح و نسنجیده مبارزه کنید. پس شما دیگر چرا؟

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: -13 (from 41 votes)
    • جدا از این بحث ها من یه سوال از شما داشتم سل مسلم جان. با این فرادرمانی چه چیزایی رو میشه شفا داد؟ مثلا بیماری های لاعلاج هم میشه درمان کرد؟
      سوء تفاهم نشه یه وقت، منظور خاصی ندارم، فقط برام جالبه بدونم.
      مثلاً دوستان پیرو این عرفان ها ادعای درمان سرطان و فلج و نقص عضو رو هم دارند؟
      بعد یه سوال دیگه: اگه پول نمیگیرند از کجا امرار معاش میکنند؟

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +17 (from 19 votes)
      • داوود جان، فرادرمانی بر اساس نظریه ای به نام پیوند شعوری انجام میشه. به این معنی که بیماری ناشی از ایجاد اشکال در شعور سلول ها است. ایرادات سخت افزاری در بدن، ناشی از ایرادات نرم افزاری در جاهای دیگر هستند. از آنجا که اصلاح شعور سلول به وسیله “شعور کل” انجام میشه نه شخص فرادرمانگر، از نظر تئوری محدودیتی برای درمان وجود نداره. در عمل هم تا حالا محدودیتی دیده نشده. می دونم که پذیرفتنش برای شما سخت است اما به هر حال این واقعیتی است که وجود داره. درباره امرار معاش، فرادرمانی شغل بنده یا کس دیگری نیست. هرکس شغل و زندگی روزمره خودش را داره و اگر نیازی شد می تونه به این صورت به دیگران کمک کنه و اونها رو هم با مسئله “شعور کل” یا همون هوشمندی حاکم بر جهان هستی آشنا کنه. ما عارف به اون معنی که احتمالا در ذهن ها وجود داره نیستیم. افراد عادی هستیم. بنده مسئله عرفان را موضوعی برای زندگی روزمره می دونم که می تونه به همه در زندگیشون کمک کنه.

        VN:F [1.9.22_1171]
        Rating: -11 (from 31 votes)
  4. هرچند همواره با مشکل کمبود زمان مواجه هستم اما راضی نمی شوم که درباره این پست آنچه لازم می بینم را ننویسم. تاکنون چند بار این بحث مطرح شده که چرا در ایران از دروغ و شایعه استقبال می شود. معمولا هم به نبود روحیه تحقیق اشاره می شود. یک بار هم در صفحه فیس بوک این گروه بحث مفصلی درباره فرادرمانی شد. از آفت های بزرگ تحقیق وجود یک سوگیری از پیش تعیین شده توسط محقق است. لازمه روحیه تحقیق این است که اگر تحت تاثیر افکار پیشین خود در مورد موضوعی اشتباه کردید، بتوانید پس از بررسی بیشتر راه خود را تصحیح کنید یا حداقل احتمالات دیگر را هم در نظر بگیرید. نه اینکه اصرار داشته باشید به دنبال آن گروه از مدارک بروید که به اثبات حرف قبلی تان منجر شود. در بحث هایی که در این زمینه درگرفته بود دیدم که گویا برای اعطای دکتری افتخاری از سوی دانشگاهی در ارمنستان و حتی برای مقاله ISI درباره فرادرمانی اعتباری قایل نیستید. البته اگر بخش هایی از حکومت ایران جلوی تحقیقات پزشکان فرادرمانگر (به سرپرستی خانم دکتر ویدا پیرزاده) را نگرفته بود، الان مقالات اینچنینی درباره فرادرمانی بیش از این بود. به هر حال این نظریات هنوز جدید هستند و به تدریج تحقیقات بیشتری انجام خواهد شد.
    شما که قصد آگاهی بخشی دارید باید از روش علمی استفاده کنید و براساس اطلاعاتی که درباره هر موضوع خاصی واقعا وجود دارند نتیجه گیری کنید. شما نمی توانید هر اطلاعاتی را به هر نتیجه ای تعمیم دهید. حداکثر این است که بگویید مدارک موجود صحت نظریات مطرح شده را به شما اثبات نمی کند اما چه دلیلی بر رد آن دارید یا واقعا چه عمل شیادانه ای در آن وجود دارد که اینگونه بدون ملاحظه ی اخلاق علمی و انسانی به آن اتهام می زنید؟ چون عده ای در دنیا هستند که به نام درمان گری از مردم سواستفاده های مالی می کنند، پس انرژی درمانی، فرادرمانی و هرچه که به نظر شما شبیه آن بیاید، شیادی است؟!
    من این فیلم را دیدم اما واقعا نفهمیدم چه ربطی به فرادرمانی داشت؟ ظاهرا شما از مبانی فرادرمانی مطلع نیستید. فرادرمانی Faith Healing نیست. در ابتدای مستند، Faith Healing را به انرژی درمانی هم ترجمه کرده اید که واقعا ربطی ندارد. انرژی درمانی بیشتر در ارتباط با حوضه هایی مثل پلاریتی درمانی، هاله درمانی و چاکراها است. بگذریم. چنان که در اولین کتاب منتشر شده از آقای محمد علی طاهری آمده (انسان از منظری دیگر، نشر بیژن) برای فرادرمانی داشتن اعتقادات خاصی لازم نیست و تنها شرط استفاده از آن شاهد بودن و بی طرفی است. طبیعتا بی طرفی به معنی هیجان زده شدن و ترشح آدرنالین نیست بلکه به معنی عدم رد یا قبول چیزی تا زمان آزمایش کردن است. در فرادرمانی اجرای نمایش های هیجان انگیز وجود ندارد. همچنین درمانگر به هیچ وجه مدعی برگزیده بودن نیست. انجام این کار برای هر انسان بی طرفی امکان پذیر است و شما لازم نیست همواره محتاج به درمانگر اولیه خود باقی بمانید. در حال حاضر هم بیش از یک میلیون نفر در ایران در این کلاس ها شرکت کرده اند (البته پس از بستن دفاتر رسمی عرفان حلقه دیگر آمار دقیقی در دسترس نیست) هیچکدام از ما برگزیده نبوده و نیستیم. خود آقای طاهری که بنیان گذار فرادرمانی است هم برگزیده نیست بلکه فرد کنجکاو و محققی است که یک سری نظریات را ارائه کرده. مسئله هیپنوتیزم و آموزش آن نیز هیچ جایگاهی در دوره های فرادرمانی و مربی گری آن ندارد. از موسیقی یا عبارت های ماشه ای هم استفاده نمی شود. صد البته که درمانگیر پولی برای درمان به فرادرمانگر نمی دهد. البته در صورت ثبت نام در کلاس های آموزشی مربیان عرفان حلقه هر کس شهریه ترمی ۵۰ هزار تومان را پرداخت می کند. طبیعتا هر دوره آموزشی در هر زمینه ای باید شهریه ای هم داشته باشد اما نه بیش از آن. در فرادرمانی کسی برای رستگاری چک نمی کشد و به جایی اهدا نمی کند. در فرادرمانی در کار پزشک مداخله نمی شود و کسی داروهایش را بدون نظر پزشک کنار نمی¬گذارد. همچنین دادن اطلاعات درباره مردم و ادعای اینکه اینها را خدا به ما داده، وجود ندارد. اتفاقا تلاش برای نفوذ به درون افراد و کسب اطلاعات شخصی آنها در عرفان حلقه بسیار نکوهیده است. ضمنا درمان فقط روی بیماری های کوچک انجام نمی شود. به خاطر دارم زمانی را که روزنامه همشهری خبر درمان بیماری لوپوس به وسیله فرادرمانی را درج کرده بود.
    اما نکته اساسی این است که در عرفان حلقه هدف اصلا درمان نیست. از درمان فقط در ترم اول استفاده می شود. هدف از کار درمانی هم این است که شرکت کننده برود و خودش مستقلا در هر محیط و شرایطی که دوست داشت آزمایش بکند که ادعاهایی که در عرفان حلقه مطرح می¬شود در عمل قابل پیاده شدن هست یا نه. هدف در اینجا تعالی عموم انسان ها و ساخته شدن زیربنای شخصیت و بینش انسان است به صورتی که جلوی آسیب پذیری اش گرفته شود و درنهایت بتواند به تنهایی به سمت کمال حرکت کند.
    شما که می خواستید چنین مقایسه ای بکنید، ای کاش جلسات ترم نخست عرفان حلقه که مربوط به فرادرمانی است را در یوتیوب مشاهده می کردید. شاید چند صحنه برگزیده شده درباره اتفاقات غیر معمولی که به جن گیری تعبیر شده را دیده باشید اما برای داشتن یک قضاوت درست و کامل، آیا لازم نیست فیلم کامل حداقل یک دوره آموزشی دیده شود تا بتوان آن را مشابه موارد مطرح شده در این مستند دانست؟ در زیر لینک چند مورد را می گذارم. امیدوارم برای محققین بی طرف، مفید باشد. بقیه جلسات و نیز ویدئوی دوره های دیگر را نیز می توان به سادگی پیدا کرد.
    ترم یک عرفان حلقه، جلسه اول
    http://www.youtube.com/watch?v=nmt6iw0GP9s
    سخنرانی معرفی فرادرمانی
    http://www.youtube.com/watch?v=iB-Vxd5p724
    دوره فراپزشکی
    http://www.youtube.com/watch?v=KNheCG9Wk7w
    دوره سایمنتولوژی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران
    http://www.youtube.com/watch?v=mDUrRoauFFU&list=PLF4BC4CA206008E5A

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -7 (from 33 votes)
    • دوست عزیز
      شما درگیر همان پیشداوری هستید که از آن انتقاد می کنید.
      مقالات مد نظر شما در پروسدیا چاپ شده اند، که در واقع محلی برای انتشار پروسدینگ کنفرانس هاست و البته isi نیستند و اعتبار چندانی ندارند.

      http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/س۱۸۷۷۰۴۲۸۱۱۰۲۳۲۱۴
      http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/س۱۸۷۷۰۴۲۸۱۱۰۲۳۲۰۲

      در مورد ماجرای دانشگاه ارمنستان هم یک جستجوی ساده نتایج جالبی خواهد داشت.
      آیا پیشداوری شما باعث می شود که فکر کنید دو مقاله ی کنفرانسی و یک دکترای افتحاری از یک دانشگاه درجه سه چیزی را اثبات می کند؟

      نکته ی مهم غیر علمی بودن ادعاهای از این دست است. حتما می دانید که یک فاکتور اصلی در علمی بودن یک نظریه، ابطال پذیر بودن آن است.
      شما ممکن است عقاید شخصی داشته باشید که خودتان بارها نتایج مفید آنرا دیده باشید، مادامی که عقاید شما از لحاظ علمی اثبات نشده باشند، اصرار شما به درست بودن آنها، دفاع متعصبانه و ترویجشان اشتباه است. در این صورت، در حالت خوبش شما نادان و در حالت بد شیاد هستید.
      البته شمای “نوعی” را عرض می کنم!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +15 (from 23 votes)
      • آرش عزیز
        صحبت های این بار شما منطقی و متین بود و حالا بحث به حالتی درآمد که از آن لذت می برم.

        درمورد مقالات کذب چاپ شده در نشریات معتبر، لزوما مطالب دزدی نبوده اند. به عنوان مثال یک PhD چینی (که اسمش یادم نیست) ادعاهایی مطرح کرد و آنرا طی چندین مقاله در نیچر چاپ کرد اما بعدها معلوم شد که آزمایشاتی که مدعی آن است را اصلا انجام نداده و همه چیز ساختگی بوده. در مورد ساینس دایرکت هم، بنده از نشریات نامعتبرش که هر چیزی را چاپ می کنند بی اطلاع هستم و تا حالا برخوردی نداشته ام اما صحبت شما را می پذیرم که ممکن است نشریات نامعتبر هم در آن باشد. مقصودم از وزن، لزوما وزن علمی ژونال ها نیست بلکه مقصودم این است که این گونه مقالات نشان می دهد که هوادارن این نظریات دارند سعی می کنند مطالبشان را به مجامع علمی ارائه کنند نه آنکه آنها را در جلساتی از نوع جلسات این مستند مطرح کنند. (البته قبول دارم که در مجموعه عرفان حلقه هم مثل هر مجموعه دیگری همه جور آدم پیدا می شود) قبل از راه افتادن این بگیر و ببندها چندین پروپوزال برای تحقیقات پزشکی (به صورت آماری با درنظر گرفتن نمونه های شاهد و شرایط لازم) تهیه شده بود. بودجه لازم هم قرار بود از شهریه کلاس های آقای طاهری و مربیان دیگر تامین شود. اما از انجام آنها جلوگیری شد. (به عنوان مثال در بیمارستان مسیح دانشوری). به هر حال قصدم از وزن این است که افراد به این فکر می افتند که اگر ما نظریه قابل ارائه ای نداریم و حرفمان در حد مشتی چرند است، چرا مانند رمال ها از کشاندن آن به مجامع علمی نمی ترسیم بلکه استقبال هم می کنیم؟ یا اصلا نمی فهمیم یک فرضیه علمی چیست یا اینکه واقعا حرفی برای گفتن داریم.

        اما درباره ژورنال های معتبر و مسئله ادیتور و داور که فرمودید، بی راه نگفته اید و من هم از چنین چیزی برای آینده نگران هستم. چون با توجه به فضای موجود در مجامع علمی ممکن است مقاله¬ای با چنین موضوعی در ابتدای کار غیر قابل هضم و عجیب به نظر برسد. ضمن اینکه سابقه علمی ای هم در گذشته وجود ندارد تا در مقاله به آن رفرنس داده شود. اما فرض کنید که روزی آزمایشات علمی کافی در این مورد یک جنبه از این نظریات انجام شود و نتایج مثبت تکرار پذیری را نشان دهد. در این صورت هر شخصی که واقعا به منطق علمی وفادار باشد باید از گشوده شدن باب جدید در علم استقبال کند. عدم توجه به چنین مقاله ای و عدم ارسال برای داور چه دلیلی جز پیش داوری خواهد داشت؟ به نظر من این اینرسی ریشه در سه چیز دارد. یکی سابقه تاریخی موضوع از قرون وسطی و مخالفت های کلیسا با روش علمی است. دیگری کسانی که با ادعاهای متافیزیکی شروع به کلاه برداری می کنند. سومی هم وجود تعصبات ضد متافیزیکی در مجامع علمی. اما تصور می کنم بالاخره باید ذهن ها بازتر شود و همه ادعاهای متافیزیکی را سر و ته یک کرباس حساب نکنیم. به اعتقاد من اگر وارد مجامع عرفانی حقیقی بشوید می بینید که در کنار شیادی ها، واقعیت هایی هم وجود دارد که با علوم رایج توضیح داده نمی شوند و من نوعی نمی توانم به سادگی از کنار آنها بگذرم و هرکس آنها را می پذیرد را نادان و ساده لوح به حساب بیاورم. این خودش جهل مرکب است.

        درباره قراری که پیشنهاد کردید، من هم موافق هستم. ایمیل بنده این است: moji_m60@yahoo.com اگر شما نیز لطف کنید و ایملتان را برایم ارسال کنید می توانم در سال های آینده هرزمان مطلع شدم که مقاله ای در ژورنالی با ایمپکت بالا چاپ شده خدمت شما ارسال کنم. حداکثرش هم این است که یک روزی (تا پایان این قرن  ) متوجه بشوم که این نظرات درست نبوده. به هر حال سر خودم را که نمی خواهم کلاه بگذارم.

        اما درباره آنچه به قول شما رو کردن مقالات آبکی و دکتراهای افتخاری است و اینکه فرمودید ما چه کار باید بکنیم اما در عمل چه کار می کنیم، چند نکته هست:

        نخست اینکه حس می کنم فشارهای وارد شده بر مجموعه عرفان حلقه در ایران موجب تلاش برای معرفی و ثبت جهانی آن شده. مثلا کسی نمی آید یک مربی یوگا را دستگیر کند چون یوگا در جهان شناخته شده است. اینها هم تازه تلاش های اولیه هستند. قبول دارم که دوستان گاهی درباره اعتبار این موارد دچار اغراق می شوند و از سر شیفتگی اظهار نظر می کنند. البته صرف کنفرانسی بودن هم دلیل بر آبکی بودن مقاله نیست. آیا در کنفرانس ها فقط مقالات آبکی ارائه می شود؟ من احتمال می دهم اینها تلاش های حقیقت جویانه مفیدی باشند که با ارائه شدن در فضای فکری مجامع علمی، آن را باز کنند و راه را برای مقالاتی که در جاهای معتبر تری منتشر خواهد شد هموار سازند (در اینجا باز به قراری که گذاشتیم می رسیم).

        دیگر اینکه جلوگیری از انجام تحقیقات علمی درباره فرادرمانی و وجود اینرسی در مجامع علمی هر دو مسائلی واقعی هستند که ما باید بیانش کنیم و برای اصلاحش تلاش کنیم. اولی که به سیاست های حاکم بر ایران باز می گردد اما درباره دومی توجه شمار را به سرگذشت هیپنوتیزم و آقای آنتونی مسمر فرانسوی که سعی کرد آنرا اثبات کند جلب می کنم:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Franz_Mesmer
        در قسمت investigation می توانید ملاحظه کنید که هیاتی از دانشمندان برجسته فرانسه (مانند لاوازیه شیمی دان) در ابتدا بررسی بی ربطی انجام دادند که منجر به نگاه منفی به واقعی بودن موضوع شد. اما امروز همه قبول دارند که هیپنوتیزم واقعیت دارد. این را به عنوان یک مثال عرض کردم و فکر می کنم باید در آن تامل کرد. در عین احترام به تلاش های محققان، باید از مقدس کردن جهان علم پرهیز کنیم و نقد های وارد به آن را جدی تر بگیریم.

        درباره عهد عتیق، راستش منظور شما را از این حرف متوجه نشدم. به هر حال امیدوارم فرصتی پیش بیاید که آنرا مطالعه کنم.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +6 (from 12 votes)
    • داوود عزیز

      بنده به تجربه دیده ام که در بحث های اینچنینی، مخالفان اموری که متافیزیکی تلقی می شود خیلی علاقه دارند که به جای قضاوت درباره صحبت های دیگران درباره خود آنها قضاوت کنند. معمولا هم از صفاتی مثل نادان و/یا شیاد استفاده می کنند. بهتر است درباه عقاید و استدلال ها فکر کنیم تا درباره گوینده آنها.

      من به ISI نبودن پروسدیا دقت نکرده بودم و متشکرم که این مسئله را متذکر شدید. در مورد اعتبار آن، چون رشته تخصصی ام نیست اطلاعی ندارم اما کنفرانس ها هم مرحله داوری مقاله را دارند و علاوه بر آن تصور نمی کنم Sciencedirect نشریات نامعتبر را تحت پوشش قرار دهد. حداقل باید اینقدر اعتبار داشته باشد که مخالفان را به فکر وادارد. مطمئنا این ها دلیل قطعی بر درست بودن فرادرمانی نیست. شاید دیر یا زود مقالات ISI را هم ببینیم هرچند باز هم دلیلی قطعی نخواهند بود (حتی در Nature هم مقاله جعلی به چاپ رسیده!) اما تصور می کنم همین ها آنقدر وزن ایجاد می کند که افراد را قدری به فکر وادارد که شاید این مسئله با شیادی و رمالی فرق داشته باشد و می تواند افراد بی طرف را به بررسی بیشتر تشویق کند. ضمنا وقتی یک رشته به این صورت جدیدالتاسیس است و قدرت حاکم هم جلوی کار روی آن را گرفته، انتظار وجود مقالات معتبر متعدد قدری نابجا است چون این جور تحقیقات نیاز به اجازه برای اجرای پروپوزال ها در بیمارستان ها دارد که تاکنون به درستی فراهم نشده و جلوی مواردی که آغاز شد هم گرفته شد. بنابراین من عدم اثبات علمی کامل این نظریات را منعی برای ارائه آنها نمی دانم. ضمن اینکه متاسفانه اینرسی مجامع علمی برای توجه جدی به چنین موضوعاتی خیلی زیاد است.

      اما در مورد ترویج نظراتمان که فرمودید، لطفا مسئله را معکوس نبینید. بنده نوعی نیامدم عقایدم را اینجا ترویج کنم بلکه در اینجا به عقاید ما حمله شد و نسبت های غیر اخلاقی و غیر واقعی به ما داده شد. طبیعتا ما از خود دفاع کردیم و استدلال های خودمان را آوردیم. تصور می کنم با دیدن فیلم کلاس ها به سادگی مشخص می شود که مقایسه فرادرمانی با آنچه در این مستند آورده شده مقایسه ای ناآگاهانه بود (به قول شما، در بهترین حالت). تفاوت هایی که بین این دو برشمردم به قوت خود باقی است. اما کسی حاضر نیست به اشتباه بودن این مقایسه اعتراف کند یا حتی آن را بپذیرد.

      در انتها، بنده به شخصه هیچ اصراری ندارم کسی عرفان حلقه یا هر عقیده دیگری را بپذیرد. من تا امروز به این نتیجه رسیده ام که عرفان حلقه حرف های جدید و صحیح زیادی برای گفتن دارد. عقاید دیگران هم برایم محترم است. آقای طاهری هم جایی گفته بودند که ما فقط معرف هستیم و مبلغ نیستیم.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -6 (from 18 votes)
      • جناب آرش همینطور که کامنت ها را می خواندم اشتباها اسم داوود رفت در ذهنم و به شما گفتم داوود. اما پاسخی که نوشتم برای نظر شما بود 🙂

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +5 (from 5 votes)
        • مژگان عزیز
          کامنت من راجع به صحبت های شما بود و نه خود شما، ضمنا چه ایرادی دارد در مورد خود فرد با شناخت کافی نظر داده شود؟!

          در مورد مقالات، حتما می دانید که ساینس دایرکت تشکیلات عریض و طویلیست و هر چیزی در آن یافت می شود، از ژورنال هایی که تقریبا هرچیزی را چاپ می کنند تا ژورنال هایی که برای چاپ یک مقاله در آن پیر می شوید. در مورد کنفرانس ها، بیشترشان سختگیری چندانی ندارند و چون مسائل اقتصادی مطرح است پروسه ی داوری کم و بیش تشریفاتیست، خودتان می توانید امتحان کنید و یک مقاله ی مهمل را ارسال کنید و از پذیرش آن شگفت زده شوید. (تاکید می کنم بیشتر کنفرانس ها) بنابراین وزن مورد نظر شما اساسا وجود ندارد.

          در مورد ژورنال های بسیار معتبری که اتفاقا مقالات جعلی در آنها به چاپ رسیده است، فرمایشتان صحیح است، اما به دو نکته توجه کنید، نخست اینکه این مقالات چرند نبودند، بلکه دزدی بودند! دوم اینکه این موارد بسیار نادر هستند و با پیشرفت های رخ داده به صفر میل میکنند.

          در مورد اعتبار یک نظریه علمی، در درجه نخست باید نظریه در یک ژورنال معتبر چاپ شود ( در صورت لزوم اعلام بفرمایید منظورم از ژورنال و معتبر را روشن کنم) و سپس ارجاعاتی که در طول زمان به آن داده خواهد شد وزن نظریه را مشخص خواهد کرد. در مورد مساله ی مورد بحث، ادیتور هیچ ژورنال معتبری حتی زحمت ارسال مقاله ی استاد شما را به داوران به خود نخواهد داد!

          در مورد اینرسی موجود، که اتفاقا در تمام دنیا هم وجود دارد، فکر نمی کنید دلیلی جز کوته فکری و لجاجت مجامع علمی داشته باشد؟

          همانطور که فرمودید این رشته (اگرچه بعید می دانم رشته محسوب شود) جدید التاسیس است، بنابراین حاضرم با شما قراری بگذارم، اگر در یک ژورنال معتبر، فقط یک مقاله در تایید این حرف ها چاپ شد، من از شما عذرخواهی کرده و به شما خواهم پیوست. برای چاپ مقاله هم تا پایان قرن فرصت دارید تا “رشته” از “جدیدالتاسیسی” خارج شود.

          در مورد مقایسه ی مستند با فیلم ها ممکن است حق با شما باشد، اما در اصل قضیه فرقی ایجاد نمی کند و من تفاوت عمیقی نمیبینم. یک مساله ی غیر علمی دارد ترویج می شود حالا چه برای پول و شهرت چه برای رضای خدا و خلق خدا! فرقش چیست؟

          تنها چیزی که می توانید شما بگویید این است که این “چیز ها” برای شما و دوستانتان اثرات مفیدی داشته است، اما شما اینکار را نمی کنید، مقالات آبکی و دکتراهای افتخاری رو میکنید تا همه به عمق علمی مساله پی ببرند. از سیاست هایی که جلوی پیشرفت “علم نوین” را گرفته اند حرف میزنید و به اینرسی مجامع علمی اعتراض می کنید! واقعا چرا؟
          شما که از اعتراف به اشتباه سخن می گویید لطفا بپذیرید که دلایل علمی که از نظرات شما پشتیبانی می کنند به اندازه ی دلایل علمیست که از رمالی پشتیبانی میکنند، البته تا به امروز! در پایان ناچارم باز تاکید کنم دفاع متعصبانه از چنین نظریاتی در بهترین حالت نادانیست.

          پی نوشت: شاید زیاد عهد عتیق می خوانید!

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: +9 (from 13 votes)
  5. salam
    khasteh nabashid.
    besiar pormohtava va delpazir hast site shoma.
    mamnun.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 4 votes)
  6. جناب ادمین سایت شما ملاحظه ای رو نکردین که این سایت رو با چنین مطالبی گذاشتین و اونم اینه که خیلی ها که عده اشون کم نیست وقتی با نادان بودن و جهل خودشون حال میکنن و راضین و دوس دارن و رو جهالتشون تعصب و خیلی خیلی میخان این جهالتی که دران بیش از هز چیزی تو دنیا دیگه چرا خودتو و بقیه رو خسته میکنی که بیان جبهه بگیرن؟میشه بگی بدونم؟کنجکاوم

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -5 (from 11 votes)
  7. باسلام هیچکدام ازنوشته ها وفیلم وویدئوها رانتوانستم دانلودکنم یا ببینم .درموردباور درمانی وعرفان حلقه می خواستم بیشتر بدانم وازنتایج قابل لمس (نه خیالی )آن مطمئن شوم .ازدوستانی که دراین مورد اطلاعات درست وقابل قبولی دارند درخواست می شود راهنمایی ویابه ایمیلم ارسال فرمایند.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. یک نادان بقول بعضی ها

    موضوعاتی همچون بعضی از شایعه ها که می توان درستی یا نادرستی اون رو به یقیین ثابت کنیم قابل قیاس با مطالبی همچون انرژی درمانی وامثالهم که هنوز در مرحله تحقیقات علمی هستند و عدم صحت آنها ثابت نشده است کاملا متفاوتند .

    اینکه در اطراف بدن ما یک هاله ای از انرژی وجود دارد توسط دوربین های کرلیان و دوربین های جی دی وی اثبات شده است و تحقیقات علمی نشان داده است که بعضی از بیماریها مدتها قبل از اینکه در جسم نمایان شوند در هاله نمایان میشوند .

    امروزه از این دوربین ها در بعضی از بیمارستانها استفاده میشود و شنیده ام که بیمارستان میلاد تهران هم یکی از این ها رو داره .

    برای محققانی که در این باره تحقیق میکنند پیشنهاد میکنم که عبارت دوربینهای کرلیان و جی دی وی رو سرچ کنند و مقالات مربوط به اونها رو بخونند .

    این سایت سایت خوبی است ولی لطفا در مورد مسائلی که کاملا قابل رد یا اثبات نیستند حساس تر باشید

    http://www.tumblr.com/tagged/kirlian%20photography
    http://www.roustapour.blogfa.com/cat-2
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography

    سپاس

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -8 (from 10 votes)
    • لطفا برای گفته های خودتون مدارک معتبر ارائه بدین. حرف هایی که میزنین برای بعضی سند به حساب میاد، پس بر اساس یه وبلاگ بلاگفا، یه وبلاگ تامبلر که به همون اندازه نامعتبره و ویکیپدیا که به راحتی میشه داخلش هر چیزی رو وارد کرد صحبت نکنین.
      اگه میشه بر اساس این هاله که میفرمایید، بیماری ها رو از قبل شناسایی و درمان کرد، چه نیازی به این همه تحقیقات پزشکی هست؟ زنگ میزنیم یه نفر بیاد حواسش باشه ایدز و سرطان و مرگ مغزی واسمون پیش نیاد!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 1 vote)
  9. بله، با دوستی که گفته اند، در عرفان حلقه درمان هدف نیست، موافقم، در عرفان حلقه درمان نوک قلابی است برای شکار افراد ساده لوحی که دچار تنبلی فکری هستند.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +7 (from 15 votes)
  10. ادمین عزیز! دوباره از مطلبتان در سایت «نجات از حلقه» استفاده کردم.

    از همه این عزیزان که فرادرمانی را یک روش درمانی موثر و بدون آسیب می‌دانند دعوت می‌کنم به سایت ما http://nejatazhalghe.ir/ سر بزنند و قسمت «تجربه‌های نجات‌یافتگان» را ملاحظه کنند.

    در اینجا کسانی که در اثر استفاده از حلقه‌ها به توهم‌های دیداری و شنیداری دچار شده‌اند و کسانی که زندگی‌شان از هم پاشیده شده، مطالب خود را گذاشته‌اند.

    لطف کنید بگویید اگر این یک روش درمانی است، «برون‌ریزی» در آن به چه معنی است؟ این چه آرامشی است که همراه با سردرد، طپش قلب، استرس، اضطراب، بدبینی و… همراه است؟

    در حلقه همه بلاهایی که به سر شما می‌آید، اسمش برون‌ریزی یا «افتادن در شبکه منفی» است. بله؛ درمان‌هایی صورت می‌گیرد، ولی موقت است و وقتی بیماری باز می‌گردد، می‌گویند علتش «ناسپاسی به شبکه شعور کیهانی» است!

    خلاصه همه اتفاقات بد به فرد نسبت داده می‌شود و همه اتفاقات خوب به طاهری و حلقه‌هایش.

    من خود سر این کلاس‌ها رفته‌ام. دختر ۱۴ ساله‌ای بود که با افتخار!!! می‌گفت یک هفته است آنقدر حالش بد است که نتوانسته به مدرسه برود و حتی نتوانسته امتحان بدهد و مستر ما با حالتی همچون قدیس به او می‌گفت باید تحمل کند، اینها برون‌ریزی است و تمام می‌شود.

    ذهن بچه را درگیر القائات شیطانی خود می‌کنند و می‌گویند دارند درمان می‌کنند.

    ادمین عزیز! به سایت ما سر بزن. هر حرفی که در این باره می‌زنی ممکن است از رفتن یک نفر به سر این کلاس‌ها جلوگیری کند.

    من حسابی درگیر این مساله هستم و به چشم خودم دیده‌ام چه بلاهایی به سر مردم می‌آورند.

    ما فردا پنج شنبه ۳۰ خردادماه جلسه نقد و بررسی عرفان حلقه داریم که در اینجا از علاقه‌مندان (مخالفان و موافقان حلقه) دعوت می‌کنم در بحث‌ها شرکت کنند.
    این جلسه مناظره و بحث آزاد است.

    محل جلسه در پژوهشگاه باقرالعلوم، میدان فلسطین می‌باشد و ساعت آن ۲ تا ۴ بعد از ظهر است. اگر بیایید خوشحال می‌شویم. سپاس

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 10 votes)
    • با سلام

      می شود که آسیب رو تعریف کنیم ؟

      تا اونجایی که من می دونم ، حاج آقا عرب هم تصدیق کرده اند که برای اینکه از شر موجودات غیر اورگانیک خلاص شویم ، باید سختی هایی را تحمل کنیم و اونها به روش های زیر کاری میکنند تا از این کار منصرفتان کنند :

      ۱- تظاهرات می ره بالا (ترساندن فرد)
      ۲- تطمیع فرد ( پیشنهاد دادن کرامات ، مال ، دورجنبانی و …)
      (منبع : فایل صوتی جلسه سوم هم اندیشی)

      که در جزوات دفاعی استاد طاهری هم اینها را پیدا خواهید کرد ، یعنی خود ایشون هم معتقد هستند که وقتی که این ها تحت فشار قرار می گیرند ، این کار ها را می کنند تا شما را منصرف کنند.
      حال شما این تظاهرات رو که با هدف ترساندن فرد صورت میگیرد رو به جای برون ریزی ، اسمش را می گذارید آسیب !!

      و این نکته قابل تامل هست که چرا ، ۹۰% کسانی که خود را آسیب دیده تلقی می کنند ، در ترم دفاعی به این نتیجه رسیده اند ؟

      عرفان حلقه مظلوم واقع شده ، چرا که هرکس برداشت خودش را (که نادرست هستند) را به این عرفان نسبت می دهند.

      عرفان حلقه می تواند بهترین راه حل باشد برای :

      ۱- حل تضاد فرد با خودش ، فرد با طبیعت ، فرد با خدا و نهایتا به عبادت پروردگار می انجامد ، درواقع زبانی است دقیقا منطبق با دین ، اما با واژه های جدید ، تا با نسل جدید ارتباط برقرار کند و آن ها را به فکر وادار کند و کم کم آن ها را سمت دین داری سوق می دهد.

      ۲- با تمام عرفان های وارداتی که از چین ، هند ، ژاپن ، اسراییل ، امریکا و … مقابله خواهد کرد و به جای اینکه افراد در این عرفان ها اعتقاداتشان را نسبت به خدا و دین از دست بدهند ، با تکیه بر آموزه های عرفان حلقه ، اعتقادات عمیق دینی پیدا خواهند کرد و منشا همه چیز در این دنیا را خدا می دانند.

      و در هیچ عرفانی (با اعتقاد کامل می گویم) ، در هیچ عرفانی ، به این دقت و ظرافت ، عرفان معنی نشده ، و عرفان قدرت (کرامات) و عرفان کمال به این شکل انقدر دقیق از هم جدا نشده است .

      و البته همه عرفان های وارداتی ، از عرفان قدرت (کرامت ها ) استفاده می کنند و هیچ کدامشان منبع الهی ندارند ، همانطور که می بینیم ، شخص محور هستند نه خدا محور !

      و در هیچ عرفانی ، انسان را به صورت کل-نگر ، نگاه نکرده و هرکدام از آن ها انسان را از یک بعد نگریسته که همین باعث شده تا نتوانند جوابگوی خیلی از سوالات درباره انسان و هستی و خدا ، باشند.

      به زودی حقانیت این عرفان به همگی اثبات خواهد شد و امیدوارم اون زمان ما جز کسانی نباشیم که با اندوه فراوان و پشیمانی مجبور شویم تا حرف های واقعا ناروایی که به این عرفان زده ایم را پس بگیریم.

      خدارا می خوانیم به حق محمد (ص) و آل محمد (ع) که همه ما را به راه راست هدایت فرماید و ما را از شر دشمنان این مرز و بوم رهایی بخشد.

      و امیدوارم ، شمایی که دارید درباره این عرفان بد میگید ، شمایی که دارید اون رو فرقه می خونید ، با علم کامل این حرف را بزنید و قبل از هرگونه قضاوتی ، کتاب ها و اساس نامه عرفان حلقه را مطالعه کرده باشی چون شک دارم کسی اساس نامه و کتاب های عرفان حلقه را مطالعه کند و باز هم به آن توهین کند.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -3 (from 5 votes)
      • مسترهای عرفان حلقه خودشون اون موجودات رو وارد زندگی افراد می کنند بعد اینجور نشون می دن که شما اونها رو داشتید و حالا ما داریم شما رو درمان می کنیم و بعد از اون که فرد اقدام به رهایی از اونها می کنه علائم تهدید از طرفشون دیده می شه.
        مثل اینکه کسی سم رو بهت بده بخوری بدون اینکه بدونی بعد بگه تو این سم رو تو بدنت داری اینم پادزهرش!!
        فقز اونهایی که مدیوم بصری هستند یا روشن بینی دارند می تونند بفهمن که اون موجودات توسط مسترها وارد زندگیشون شده.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: +2 (from 2 votes)
  11. این لینک را می گذارم دوستان “ستاد چرند معرفی کردن متافیزیک” و دیگر متعصبان بخوانند بلکه بدانند ناخواسته با چه کسانی همراه شده اند:
    http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/archive/2013/august/14/article/-0f178e3266.html

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  12. من یک خواب ترسناک دیدم وفردای آن دچار افسردگی شدم و چون کلا به دکتر و دارو اعتقادی ندارم پیش هیچ متخصصی نرفتم و یک ماه تمام در آن حالت بودم تا اینکه یکی از دوستانم یک آقایی را به من معرفی کردند که مریض جدید نمیپذیرد و فقط آشنایان او با اصرار مریض برای او میفرستند ایشان استاد علوم روحی هستند و لطف نموده من را پذیرفتند درسته که جلسه ای ۱۰۰ تومان دادم اما ایشان در ۳ جلسه من را مداوا نمود و من به زندگی عادی خود برگشتم ایشان انرژی درمان هستند و من بعدها فهمیدم که ایشان در کودکی دچار لحظاتی مرگ شده و به زندگی برمیگردند و گویا خداوند به ایشان لطف مینماید حتی یکی از آشنایان ما که خودشان پزشک هستند (باتوجه به اینکه پزشکان این افراد را قبول ندارند ) در برهه ای از زندگی از ایشان کمک گرفتند پس نمیتوان گفت که اصلا انژی درمانی وجود ندارد

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

لطفا این معادله را حل کنید! *

به صورت خودکار کلمات فینگلیش را به فارسی تبدیل کن. در صورتی که می‌خواهید انگلیسی تایپ کنید Ctrl+g را فشار دهید.

theme
?>